1
با پیگیری حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت انجام شد

خاکپوشانی و پاکسازی پهنه های دفن زباله شهر سیدان و شهر رامجرد در شهرستان مرودشت

  • کد خبر : 50044
  • 16 مهر 1403 - 14:45
خاکپوشانی و پاکسازی پهنه های دفن زباله شهر سیدان و شهر رامجرد در شهرستان مرودشت
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت گفت: با پیگیرهای محیط زیست شهرستان مرودشت عملیات پاکسازی اطراف سایت دفن زباله شهرداری شهر سیدان و شهرداری شهر رامجرد وخاکپوشانی سایت انجام شد.

به گزارش آونگ پرس ، یوسف حسنی در ادامه گفت: با توجه به اینکه سایت های زباله می‌توانند محل حضور حیات وحش وزباله گردان باشند وباعث آلودگی هوا وخاک شوند نیاز به مدیریت اصولی دارند تا مانع از شیوع بیماری در بین حیات وحش شوند.
وی ادامه داد، جلوگیری از انتقال بیماری توسط زباله گردان و جلوگیری ازآلودگی خاک وهوا یکی مواردی است که توسط کارشناسان محیط زیست دراین شهرستان با جدیت رصد می شود.
حسنی در ادامه گفت: نظارت بر خاکپوشانی سایت های زباله شهرستان به صورت مستمر توسط کارشناسان این اداره در حال انجام است و شهرداران ملزم به انجام خوداظهاری سالیانه خاک از طریق آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست هستند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت افزود: محل‌های دفن زباله معمولاً به لایه‌ای از خاک رس فشرده با حداقل ضخامت مورد نیاز و حداکثر هدایت هیدرولیکی مجاز پوشیده می شوند تا از حرکت شیرابه ها و آلودگی آب و خاک و نفوذ به منابع آب و رودخانه ها جلوگیری شود.
حسنی اضافه کرد: لایه‌گذاری دفن زباله به عنوان یک مانع با نفوذپذیری کم یک اقدام تایید شده است که در سایت‌های دفن زباله انجام می شود، لایه‌گذاری، مانع حرکت شیرآبه و ترکیب‌های سمی آن به سفره‌های زیرزمینی یا رودخانه‌های نزدیک می شود و از آلودگی غیرقابل برگشت آبراه محلی و رسوبات آن جلوگیری می کند.
شهر سیدان در شمال شهرستان مرودشت و شهر رامجرد در جنوب غربی آن قرار دارد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.