1
در حوزه زیربنایی و توسعه زیرساخت رقم خورد؛

کسب رتبه برتر شرکت برق منطقه‌ای فارس در جشنواره شهید رجایی

  • کد خبر : 50112
  • 17 مهر 1403 - 15:00
کسب رتبه برتر شرکت برق منطقه‌ای فارس در جشنواره شهید رجایی
شرکت برق منطقه‌ای فارس در جشنواره شهید رجایی، رتبه نخست را در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت کسب کرد.

به گزارش آونگ پرس ، امسال جشنواره شهید رجایی در استان فارس نیز همانند دیگر سال‌ها با معرفی برترین‌های دستگاه‌های اجرایی به کار خود پایان داد.

در این جشنواره شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت در بین ادارات و سازمان‌های استان فارس حائز رتبه نخست شد.

مسرور شمس سرپرست دفتر مدیریت استراتژیک و بهره‌‌وری شرکت برق منطقه‌ای فارس در این باره ضمن تبریک کسب رتبه برتر این شرکت در جشنواره شهید رجایی به مدیرعامل و کلیه همکاران زحمت‌کش شرکت، عنوان کرد: هر ساله کسب امتیاز و رتبه برتر در این جشنواره دشوارتر می‌شود، چرا که به عقیده کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، امتیازات بسیار به هم نزدیک است و سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، به شدت ارزیابی جشنواره شهید رجایی و نتایج آن برایشان حائز اهمیت است و این موضوع هم اینکه موجب تحول اساسی در نظام اداری و عملکرد سازمان‌ها شده و هم رقابت زیادی ایجاد کرده که اخذ رتبه را سخت می‌کند.

وی معتقد است: اگر قرار باشد این رتبه توسط شرکت برق منطقه‌ای فارس تکرار گردد، قطعا باید تلاش همه همکاران مضاعف شود.

شمس همچنین اشاره کرد که شرکت برق منطقه‌ای فارس از ۲ هزار امتیاز ممکنه( ۱۰۰۰ امتیاز شاخص اختصاصی و ۹۷۴ امتیاز شاخص عمومی) در مجموع یک هزار و ۹۷۴ امتیاز کسب کرده که نه تنها در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت‌ها، بلکه در سایر گروه‌ها هم ، عنوان نخست را از آن خود کرده است .

نوید عباسی کارشناس مسئول تحول و بهبود مدیریت شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم سند تحول دولت مردمی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که متناسب با آن، شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و چه در استان‌ها به وزارتخانه‌ها و زیر مجموعه آنها ارائه گردید که بر اساس آن، شیوه نامه امتیازدهی شاخص‌های عمومی و اختصاصی سیستم ارزیابی دستگاه‌های اجرایی تنظیم شد.

عباسی ادامه داد: در این شیوه‌نامه بر اساس ماده ۸۱ و ۸۲ قانون خدمات کشوری، هر ساله سازمان برنامه و بودجه ، ادارات و سازمان‌ها را در سطح استان مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در نهایت برگزیدگان در جشنواره‌ای به نام شهید رجایی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته شاخص‌های اعلام شده شامل سه محور رضایتمندی مردم، بهره‌وری و تعالی و عدالت، بود، گفت: ۸ معیار جزئی‌تر با عنوان‌های رضایتمندی از خدمات، اطلاع رسانی و تبیین، ارتقاء بهره‌وری، بهبود و تحول سازمانی، سهولت دسترسی به خدمات، شایسته سالاری، توانمندسازی مدیران و کارکنان و شفافیت از دیگر شاخص‌ها بود.

کارشناس مسئول تحول و بهبود مدیریت شرکت برق منطقه‌ای فارس اضافه کرد: بر اساس این معیارهای هشتگانه، ۱۹ شاخص و ۵۱ سنجه(زیر شاخص) در یک سیستم هزار امتیازی مربوط به شاخص‌های عمومی و هزار امتیاز هم از طرف وزارت نیرو به عنوان شاخص‌های اختصاصی در نظر گرفته شد که در مجموع یک ارزیابی ۲۰۰۰ امتیازی صورت گرفت.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.