0
در بیست‌وسومین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی صورت گرفت؛

ثبت رکورد ملی حجیم‌ترین عملیات بتن‌ریزی تقاطعات شهری با بیش از ۳۵۰۰ مترمکعب در بزرگترین تقاطع غیرهمسطح جنوب کشور

  • کد خبر : 50498
  • 26 مهر 1403 - 15:59
ثبت رکورد ملی حجیم‌ترین عملیات بتن‌ریزی تقاطعات شهری با بیش از ۳۵۰۰ مترمکعب در بزرگترین تقاطع غیرهمسطح جنوب کشور
بیست‌وسومین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی به عملیات بتن‌ریزی بیش از ۳۵۰۰ مترمکعب عرشه پل‌های ابرپروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن موسی(ع) که با اجرای آن، رکورد ملی بزرگترین عملیات بتن‌ریزی تقاطعات شهری شکسته شد، اختصاص یافت.

به گزارش آونگ پرس ، بیست‌وسومین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی به عملیات بتن‌ریزی بیش از ۳۵۰۰ مترمکعب عرشه پل‌های ابرپروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن موسی(ع) که با اجرای آن، رکورد ملی بزرگترین عملیات بتن‌ریزی تقاطعات شهری شکسته شد، اختصاص یافت.

شهردار کلان‌شهر شیراز در این بازدید شبانه اظهار کرد: پل شماره ۳ پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن موسی(ع) دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

محمدحسن اسدی ادامه داد: پل شماره یک این پروژه نیز تا پایان آبان‌ماه به اتمام می‌رسد و با افتتاح آن شاهد تسهیل ترافیک خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن موسی(ع) به طور کامل تا دهه فجر به افتتاح می‌رسد، عنوان کرد: هفته گذشته یک بسته عمرانی، فرهنگی و ورزشی در سی و هشتمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز رونمایی شد.

شهردار کلان‌شهر شیراز اضافه کرد: هفته آینده نیز قسمت شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی به بهره‌برداری می‌رسد و موجبات رضایتمندی مردم و تسهیل در عبورومرور و تردد را فراهم خواهد کرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: این تقاطع نمونه یکی از کارهای بزرگ در جنوب کشور است و به مثابه اقداماتی است که «می‌شود و می‌توانیم» را معنا می‌کند.

رضا محمدیان خاطرنشان کرد: این پروژه در دور ششم شورای اسلامی شهر شیراز با همت بلند مدیریت شهری و پیمانکار آن، در یک زمان‌بندی مناسب مراحل نهایی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز یک‌هزار پروژه در کلان‌شهر شیراز در حال اجراست و چند ابرپروژه نیز مشابه همین پروژه در دست ساخت قرار دارد، گفت: پروژه‌های متعددی در مقاطع مختلف تا پایان امسال نیز تقدیم مردم شیراز می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌های شیراز و احداث چنین پروژه‌هایی در ارتقای جایگاه این کلان‌شهر در جنوب و منطقه بسیار موثر خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در حاشیه این بازدید خاطرنشان کرد: تقاطع نواب صفوی از ۳ قسمت پل روگذر احمدبن موسی(ع)، تقاطع نواب صفوی و پل نواب جنوبی(مهدی‌آباد) تشکیل شده است.

محمد امین همچنین طول عرشه این پل را بالغ بر ۵ هزار مترمربع ذکر و عنوان کرد: این تقاطع، بزرگترین تقاطع کشوری محسوب می‌شود و با عملیات بتن‌ریزی به میزان ۳۵۰۰ مترمکعب، رکود بتن‌ریزی تقاطعات همسطح شکسته می‌شود که بیش از این، بالاترین میزان بتن‌ریزی حدود ۳۱۰۰ مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: ساخت این تقاطع با حجم بزرگی از تملک مواجه بوده که از معاون مالی و اقتصادی، مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری و شهرداران مناطق ۵ و ۹ شیراز تقدیر می‌کنم.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز؛ طی ۲۴ ماه رفع معارض و تملک پروژه انجام شده و ساخت آن آغاز شده است.

امین با بیان اینکه این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است، به شهروندان شیرازی نوید داد که پل‌های این پروژه تا بهمن ماه تقدیم آنها می‌شود.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: با بهره‌برداری از این تقاطع بزرگ، شاهد کاهش ترافیک در محورهای متصل، افزایش ایمنی در کمربندی و همچنین اتصال شهرک‌های جنوبی به قسمت‌های مختلف کلان‌شهر شیراز خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.