0
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز

ورزش درون مدرسه‌ای، روحیه پهلوانی را در بین دانش‌آموزان تقویت می‌کند

  • کد خبر : 50538
  • 28 مهر 1403 - 21:13
ورزش درون مدرسه‌ای، روحیه پهلوانی را در بین دانش‌آموزان تقویت می‌کند
اجرای چهار طرح ورزش دانش‌آموزی شامل: مهارت‌آموزی، شهید طوقانی، مسابقات درون مدرسه‌ای و نشاط به‌طور همزمان در بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ مدرسه استان فارس آغاز شد.

به گزارش آونگ پرس، سید عبدالصمد موسوی در آیین استانی افتتاحیه چهار طرح ورزش دانش‌آموزی شامل: مهارت‌آموزی، شهید طوقانی، مسابقات درون مدرسه‌ای و نشاط در دبیرستان دخترانه شهید دستغیب ناحیه ۳ شیراز، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه، کانون همه‌ی فعالیت‌هاست. یکی از این فعالیت‌ها، مسابقات و المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز ادامه داد: مسابقات ورزشی یکی از طرح‌هایی است که در سند تحول، ذیل ساحت‌های شش‌گانه تحت عنوان ساحت زیستی و بدنی گنجانده شده است. این طرح، دستاوردهای خوبی داشته و دارد. ایجاد نشاط، شادابی و فضای جذاب در مدارس که در کرونا و پسا‌کرونا به سمت فردگرایی رفت، نیازمند انجام برنامه‌های گروهی بود که یکی از این برنامه‌ها برای رسیدن به هدف، انجام و اجرای مسابقات ورزشی بود که به زیبایی انجام شد. ایجاد فرصت مشارکت وسیع‌تر دستاورد دیگر مسابقات درون مدرسه‌ای است؛ در مدرسه همه‌ی دانش‌آموزان فرصت دارند تا استعدادهای خود را بروز دهند.
موسوی به دستاوردهای دیگر طرح‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: مدرسه محور بودن و مشارکت محور بودن که به یاد می‌دهد مشارکت جو و مشارکت‌ پذیر باشیم نتیجه‌ی دیگری است که زمینه‌ساز آن، مسابقات درون مدرسه‌ای است.
ظرفیت‌شناسی و شناخت توان درون و برون آموزش و پرورش دستاورد دیگر طرح‌های ورزشی است که به گفته‌ی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز باعث شد تا با استفاده از این ظرفیت‌ها ۱۰۰ مدرسه به همت شهرداری آسفالت شود و در ۱۰۰ مدرسه دیگر هم تا پایان سال برای استفاده دانش‌آموزان بهسازی صورت پذیرد.
موسوی ادامه داد: ۱۶ مدرسه هم به همت شهرداری چمن شد که ۴ زمین چمن به ناحیه سه شیراز تغلق گرفت.
او گفت: توسعه آمادگی جسمانی و سلامت، استعدایابی و هدایت ورزشی دستاوردهای دیگر اجرای طرح‌های ورزشی است که ثابت می‌کند آموزش و پرورش این ظرفیت را دارد تا دانش‌آموزان نخبه را شناسایی و به جامعه معرفی کند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای اخیر ناحیه اشاره کرد و گفت: این موفقیت‌ها ثابت می‌کند که ناحیه سه در زمینه‌ی تربیت‌بدنی هم سرآمد است و حرف برای گفتن دارد. مقام اول کشوری جشنواره خوارزمی در حوزه تربیت بدنی، حضور مربی ورزش ناحیه سه شیراز در جمع ۱۰ نفر برتر ورزش مدارس کشور، انتخاب داور بین‌المللی فوتسال و فوتبال از بین مربیان ناحیه سه نشان از این برتری دارد.
موسوی از برگزاری مسابقات ورزشی روستایی در ناحیه سه هم سخن گفت و افزود: دانش‌آموزان روستایی آمدند و مقام کسب کردند و همین امر باعث شد ۶ زمین چمن در مدارس روستایی به همت طرح شهید سلیمانی، خیرین، نوسازی و درآمدهای اختصاصی به بهره‌برداری برسد و دو هنرستان تربیت بدنی برای دختران و پسران در ناحیه سه شیراز ایجاد شد.
آخرین دستاورد طرح‌های ورزشی دورن مدرسه‌ای که موسوی به آن اشاره کرد، پرورش روحیه پهلوانی و پهلوان‌محوری به جای قهرمانی و قهرمان‌پروری بود. به گفته‌ی او، رفاقت جای رقابت را گرفت و اخلاق در ذیل آن نهفته شد.
آیین افتتاحیه استانی مسابقات ورزشی دورن مدرسه‌ای به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در هفته تربیت بدنی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.