0

برگزاری نخستین‌ نشست رسمی استاندار فارس با اعضای شورای عالی غذا و تغذیه استان

  • کد خبر : 50552
  • 28 مهر 1403 - 22:48
برگزاری نخستین‌ نشست رسمی استاندار فارس با اعضای شورای عالی غذا و تغذیه استان
نشست شورای عالی غذا و تغذیه استان فارس صبح امروز با حضور استاندار فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیران ارشد دانشگاه، دستگاه ها و سازمان های اجرایی استان فارس برگزار شد.

به گزارش آونگ پرس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن گرامیداشت روز جهانی غذا، در خصوص تشکیل و عملکرد این شورا، توضیحاتی ارایه داد و از تلاش های ارزنده استاندار پیشین فارس در حمایت از شورای عالی غذا و تغذیه استان قدردانی کرد و گفت: حضور استاندار جدید فارس در این نشست، نشان‌ دهنده توجه ویژه مسوول ارشد استان به امور سلامت محور است.

«سید وحید حسینی» همچنین ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید «یحیی سنوار» رییس دفتر سیاسی حماس افزود: جنایات رژیم صهیونسیتی در جنگ غزه و لبنان، امنیت غذایی مردم آن منطقه به ویژه کودکان را نیز به خطر انداخته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی با بهره‌گیری از توانمندی رسانه های استان، عنوان کرد: با مشارکت رسانه ها در فرهنگ سازی در حوزه غذا و تغذیه، می توان شاهد تاثیرات بسزایی در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی استان بود.
پیشنهاد تشکیل چند کارگروه تخصصی جدید و تعیین شرح وظایف آنان در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی استان، دیگر موضوع مطرح شده از سوی مسوول ارشد حوزه سلامت فارس در این نشست بود.
حسینی همچنین در این نشست گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در این حوزه از جمله نظارت بر تولید مواد غذایی، ظروف یک‌بار مصرف، نان کامل، آفت کش ها و سموم در محصولات کشاورزی و نمک دریاچه مهارلو ارایه داد.
«سید محمد مظلومی» مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه نیز دیگر عضو این شورا بود که در خصوص موضوعات مختلف نظیر نظارت بر روند تولید محصولات کشاورزی به ویژه انجیر در استان، مطالبی عنوان کرد.
همچنین اعضای این شورا و روسا و مدیران ارشد استان در این نشست ضمن معرفی اقدامات انجام شده در حوزه زیر مجموعه خود، به تبادل نظر پرداختند.
این نشست صبح امروز شنبه، بیست و هشتم مهر ۱۴۰۳، در سالن شهید سلیمانی استانداری فارس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50552

مطالب مرتبط

26مهر
خدمت رسانی به کشور و مردم در شرایط مختلف، توفیق بزرگ حوزه سلامت است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یادواره شهدای سلامت استان فارس:

خدمت رسانی به کشور و مردم در شرایط مختلف، توفیق بزرگ حوزه سلامت است

26مهر
راه شهدای انقلاب اسلامی، در تداوم راه شهدای اسلام و اهل بیت(ع) بود
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در یادواره شهدای سلامت فارس:

راه شهدای انقلاب اسلامی، در تداوم راه شهدای اسلام و اهل بیت(ع) بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.