به گزارش آونگ پرس ، مهدی کشاورزی، رییس کمیسیون خدمات شهر شورای اسلامی شهر صدرا، با اشاره به موضوعات مورد بررسی در این جلسه گفت: در دستور جلسه نخست، عملکرد سامانه ۱۳۷ شهرداری صدرا و نحوه پاسخگویی مجموعه شهرداری به شهروندان مورد بررسی قرار گرفت؛ نقاط ضعف شناسایی شد و ان شاءالله به سمت برطرف کردن نقایص حرکت می کنیم تا در حد توان شهرداری و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که در اختیار دارد، بتوانیم در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شهروندان باشیم.
وی افزود: موضوع بعدی بحث بازار هفتگی بود که گزارشی از سوی کارشناس مربوطه ارائه شد و نحوه ارائه خدمات، کالاهایی که ارائه میشود، قیمت و کیفیت محصولات همگی مورد بررسی قرار گرفت.
کشاورزی گفت: بازار هفتگی باید بتواند به نیازهای نقاطی از شهر که دسترسیشان به بازار و مرکز شهر دشوار تر است پاسخ بدهد، اما مشکلاتی هم در خصوص این بازار از سوی شهروندان به ویژه در زمینه گره های ترافیکی و سلب آسایش از کسبه های ثابت مطرح شده است.
رییس کمیسیون خدمات شهر شورای اسلامی شهر صدرا تصریح کرد: نقاطی که بازار هفتگی تشکیل میشد بعضا در کنار مراکز عمومی بود که خدمات دهی را مختل می کرد؛ بنابراین مقرر گردید جانمایی بازار هفتگی مورد بازنگری قرار گیرد تا هم از لحاظ زیرساختی و هم از لحاظ کمی و کیفی بتوانیم این بازار را به ثبات برسانیم و شهروندان با دغدغه کمتری از خدمات آن استفاده کنند.
کشاورزی بررسی وضعیت کیوسکها را موضوع دیگر جلسه کمیسیون خدمات شهر عنوان کرد و گفت: کیوسکها با این هدف که درآمد پایدار برای شهرداری داشته باشند، اشتغال پایدار بتوانند ایجاد کنند و به نیازهای روزمره مردم در حوزه بازار پاسخ دهند، مورد تاکید قرار دارند.
عضو شورای اسلامی شهر صدرا بیان کرد: مقرر شد نقاطی که تاکنون دسترسیشان بازار ضعیف بوده مانند برخی محلات و یا مورد نیاز بوده مثل مراکز تفریحی عمومی، شناسایی و نیازسنجی شود و کیوسک هایی با خدماتدهی متناسب با نوع نیاز این امکان ایجاد شود.
کشاورزی افزود: کمیسیون همچنین تصمیم گرفت لکههای سبز یا همان زمینهای با کاربری فضای سبز بررسی و نقاطی که هنوز فضای سبز در آنها ایجاد نشده شناسایی شود تا با روش های قانونی در اختیار سرمایه گذارانی قرار گیرد که هم بتوانند فضای سبز آنجا را احیا کنند، هم با ایجاد کیوسک به مردم خدمات رسانی کنند.