0
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد :

۹۴ فواره و آبنماهای شهری در ۹۴ نقطه احیا و ساماندهی می‌شوند / احداث نماد شهری عاشورا در میدان امام حسین (ع)

  • کد خبر : 50667
  • 03 آبان 1403 - 21:09
۹۴ فواره و آبنماهای شهری در ۹۴ نقطه احیا و ساماندهی می‌شوند / احداث نماد شهری عاشورا در میدان امام حسین (ع)
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از اجرای طرح‌های مختلف برای بهبود فضای شهری خبر داد. بر اساس این طرح‌ها، شیراز با احیای و ساماندهی 94 فواره و آبنماهای شهری و نصب نماد جدیدی با الهام از واقعه عاشورا در میدان امام حسین (ع)، به شهری با نشاط و هویت بصری قوی تبدیل خواهد شد. این اقدامات علاوه بر افزایش زیبایی بصری، به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان نیز کمک خواهد کرد.

به گزارش آونگ پرس، رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز درباره طرح شیراز شهر فواره ها و آبنماها با احیای زیر ساخت ها و فضاهای جدید گفت: برای ایجاد نمای بصری زیبا و متناسب با نیاز زندگی شهروندان ،جانمایی آبنماها و فواره ها مورد بررسی قرار گرفت است تا بهسازی، رفع عیوب و نواقص سیستم پمپ و آبرسانی و احیای سازه‌های آبنماهای بوستان‌های و احداث فواره‌ها و آبنماهای جدید، مناظر شهری با پیغام نشاط و امید شهروندی راه‌اندازی مجدد شوند.

مسعود زارعی درباره اهمیت ایجاد فضای آرام و پرنشاط در فضاهای شهری افزود: باید تلاش کنیم فضاهای شهری حس خوبی به شهروندان در حین عبور و مرور روزانه منتقل کنند، نمادها و آبنماها از لحاظ شاخص‌های بصری می‌تواند در منظرسازی محیط و ارتقای هویت آن مؤثر باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه یکی از اقدامات و رویکردهای کمیسیون سلامت و خدمات شهری پاسخگویی به نیازها با تعریف پروژه ها است درباره المان میدان امام حسین(ع) گفت: طی دو سال اخیر مقررشد متناسب به جایگاه این امام شهید یک نماد شهری برگرفته از حادثه عظیم عاشورا در میدان امام حسین (ع) جانمایی گردد.

زارعی با بیان اینکه طرح نهایی این نماد شهری در کمیسیون سلامت و محیط زیست به تصویب رسیده است عنوان کرد: اجرای احداث این نماد شهری طبق برنامه زمابندی از نیم دوم آبان ماه شروع می شود تا این میدانگاه بزرگ شهری متناسب با نامگذاری برخودار از یک المان شهری باشد تا شیراز به طراز واقعی خود در نمادها شهری و سومین حرم اهل بیت (ع) برسد  .

زارعی درباره طرح دیگر کمیسیون تحت عنوان طرح ساماندهی و احیا و اجرای شیراز شهرفواره ها و آبنماها گفت: یکی از شاخص های شهر شیراز وجود فواره های و آبهای روان است و بعد از بررسی موضوع احیای و ساماندهی آبنماها و فواره ها در لایحه شهرداری تعداد ۹۴ نقطه برای احیا و اجرای فواره ها شناسایی شد.

رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام این خبر خوب که تا ایام عید تعداد ۲۰ فواره و آبنما در مکان تعیین شده احداث و احیا می گردد تاشیراز پایتخت محیط زیست آسیا در فضای سازی شهری با عنصر آب در شور و نشاط شهروندان سرآمد باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تصریح کرد: یکی از ریل‌گذاری‌های شورا و کمیسیون سلامت، ساختن شهری است که پاسخگویی نیازهای روحی شهروندان باشد تا شهرها را محل سرزندگی و نشاط شهروندان قرار دهد؛ لذا موضوع نمادها، فواره ها و آبنماها می تواند به جاذبه های گردشگری شیراز اضافه نماید . همچنین الزام شهرداری به کاشت درختان ثمر دار و گیاهان دارویی موضوع دیگری بود که مسعود زارعی به آن به دلیل اهمیت آن در فضا سازی شهر پرداخت و گفت: ضمن تصویب یک فوریت طرح، کاشت درختان دارویی و ثمردار براساس طرح جامع و تفضیلی دنبال می گردد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.