0
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در آیین استانی گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل درمدارس استان فارس در شیراز تاکید کرد:

مقابله با بحران های ایجاد شده مهم‌ترین رسالت پدافند غیر عامل است

  • کد خبر : 50722
  • 05 آبان 1403 - 14:41
مقابله با بحران های ایجاد شده مهم‌ترین رسالت پدافند غیر عامل است
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مهمترین موضوع در پدافند غیرعامل، برنامه ریزی برای مقابله با آسیب های ناشی از بحران های ایجاد شده است، لذا باید در این خصوص باید برنامه ریزی و تدابیر لازمه را اتخاذ کنیم.

به گزارش آونگ پرس ، سرتیپ دوم پاسدار محمدعلی قمی در آیین استانی گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل درمدارس استان فارس در دبیرستان مختارنامه ناحیه چهار شیراز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت، اظهار کرد: شعار امسال پدافند غیرعامل « تدبیر امروز، امنیت» است با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ما همواره مورد تهدید بوده است اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل برای ما مشهود است.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در سال ۱۳۵۹ رژیم بعث عراق با پشتیبانی دنیای غرب به ایران حمله کرد وهم زمان نیز تهدید می کرد اگر مقابله کنید ما حمله دیگری انجام می دهیم، اما امام خمینی ره، با شجاعت تمام فرمان مقابله با تجاوز دشمن را صادر کرد.
سردار قمی تصریح کرد: دشمن با جمهوری اسلامی ایران که خوی استکبار ستیزی دارد و از محرومان و آزادگان و ستمدیدگان جهان دفاع می کند مشکل دارد و همواره نظام ما را تهدید کرده است.
وی ادامه داد: در کشور ما بحران های ناشی از حوادث طبیعی را داریم و در طول تاریخ این بحران ها نیز وجود داشته است ما در پدافند غیر عامل با تهدیدات انسان محور مقابله می کنیم.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: امروز از طریق شبکه های مجازی اطلاعاتی را به مردم می دهند تا روح و روان مردم را به هم بریزند این در حالی است که در اسرائیل به شدت با انتشار اطلاعات برخورد می کنند و نمونه آن پس از وعده صادق ۲ صورت گرفت، و افرادی که تصاویر اصابت موشک های ایران را منتشر کرده بودند، دستگیر شدند.
وی ادامه داد: تهدیدات دشمن در زمینه های مختلف است لذا ما در برابر هر یک از تهدیدات دشمن در قالب پدافند غیر عامل برنامه هایی را در دست اجرا داریم.
سردار قمی گفت: دو سال قبل در چنین روزی به حرم شاه چراغ علیه السلام حمله کردند در صورتی مردم در آنجا به دعا و نیایش مشغول بودند قطعا هدف اصلی دشمن از این اقدامات ناامن کردن جامعه است.
وی اضافه کرد: انتظار می رود دانش آموزان در مقابله با تهدیدات دشمن در پدافند غیرعامل فعال باشند دانش آموز باید در فضای مجازی هوشیار باشد هر خبری را بدون سنجش صحت و سقم آن منتشر نکند زیرا انتشار اخبار غیر واقعی به مثابه آب به آسیاب دشمن ریختن است.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور اذعان کرد: مهمترین موضوع در پدافند غیرعامل، برنامه ریزی برای مقابله با آسیب های ناشی از بحران های ایجاد شده است، لذا باید در این خصوص باید برنامه ریزی و تدابیر لازمه را اتخاذ کنیم.
شایان ذکر است: در این مراسم رزمایش پدافند غیرعامل، با حضورتیم های امداد و نجات، آتش نشانی، هلا احمر، اورژانش، پلیس وسایر دستگاههای عضو پدافند غیرعامل برگزار شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.