1

تعامل و هم اندیشی بنیاد مسکن و بانکهای استان ، راهگشای توسعه عمران شهری و روستایی

  • کد خبر : 50728
  • 05 آبان 1403 - 14:54
تعامل و هم اندیشی بنیاد مسکن و بانکهای استان ، راهگشای توسعه عمران شهری و روستایی
نشست شوراي مديران بنیاد مسکن استان فارس با هدف ارزيابي و بررسی فعاليت شعب بنياد مسکن فارس در حوزه هاي عمران روستايي ، مسکن روستايي و عمران و مسکن شهري با حضور سید علی رضا حمیدی مدیر بنیاد مسکن استان برگزار شد.

به گزارش آونگ پرس ، حمیدی در این نشست که با حضور حجه الاسلام سید علی نجفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد فارس، معاونین بنیاد مسکن فارس ، مدیر حراست، مدیران شهرستان ها و جمعی از کارشناسان مسئول با هدف بررسی فعالیت های صورت گرفت اظهار داشت : بانک ها بازوی حمایتی بنیاد مسکن برای اجرای طرح های عمرانی شهر و روستا هستند ، در بسیاری از مناطق روستایی و شهری استان فارس با بهره گیری از تسهیلات بانکی اقدامات قابل توجهی با احداث طرح های عمرانی رقم خورده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، گره گشایی در زمینه معرفی ضامن برای وام گیرندگان روستایی ، استفاده از ضامن زنجیره ای ، ایجاد گشایش در زمینه توسعه اعطای تسهیلات و استقبال بیشتر روستاییان از تسهیلات بانکی به ویژه در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی را خواستار شد.
حمیدی با بیان اینکه در سال‌های گذشته، عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات با استقبال زیادی همراه بود افزود: تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن، بهترین محل برای اعطای تسهیلات بانکی‌ است که هم به وظیفه اصلی آنها یعنی توسعه و پیشرفت استان کمک می‌کند و هم می‌تواند بار تورم را از دوش مردم کم کند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: بانک‌ها در جامعه ما نقش مهمی را در پیشرفت و توسعه پذیرفته‌اند و بانک‌محور بودن اقتصاد مسکن نیز امری غیرقابل انکار است؛ رجوع اکثر بنگاه‌ها و تولیدی‌ها به بانک برای تامین سرمایه‌های در گردش خود و حتی رجوع دولت به بانک، برای استقراض بخشی از هزینه‌های‌ خود در سال‌های اخیر و با توجه به نرخ‌های بالای تورم در کشور، به طور قابل ملاحظه‌ای مشهود است و خود شاهدی بر این مدعا‌ست.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تقدیر از خدمات مدیران بانک ها در اعطای تسهیلات افزود: این بانک‌ها هستند که باید بتوانند از خیل انبوهی از تقاضاهایی که برای دریافت تسهیلات می‌شود، به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که علاوه بر کاهش ریسک در برقراری تعامل با تسهیلات‌گیرندگان، به نقش اصلی خود در توسعه و پیشرفت نیز عمل کنند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.