1

سهم ایران از اقتصاد دیجیتال با دو میلیون دلار تقریبا هیچ است

  • کد خبر : 50737
  • 05 آبان 1403 - 15:39
سهم ایران از اقتصاد دیجیتال با دو میلیون دلار تقریبا هیچ است
رئیس اداره توسعه کسب و کار مخابرات ایران در نخستین همایش هم اندیشی و هم افزایی توسعه اقتصادی دیجیتال در استان قزوین گفت: سهم ایران از درآمد نیم تریلیون دلاری اقتصاد دیجیتال با کسب فقط دو میلیون دلار تقریبا هیچ است که باید این عقب ماندگی را به سرعت جبران کنیم.

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه قزوین؛دکترجواد حسین پور، رئیس اداره ی توسعه کسب و کار مخابرات ایران دراین همایش که به همت مخابرات منطقه و با حضور فعالان استانی این عرصه برگزار شد اظهارداشت: سهم ایران از اقتصاد دیجیتال جهانی حدود ۲ میلیون دلار است درحالی که امارات ۹۵۰ میلیارد دلار از این بازار کسب کرده و تجارت جهانی آن نیم تریلیون دلار است.

وی افزود: در یک دهه گذشته بدون تردید مهم ترین چالش کشور در زمینه اقتصاد بوده و علیرغم تاکید مقام معظم رهبری و تعیین شعار سال در عرصه اقتصاد هنوز نتوانسته ایم برای تحقق توسعه پایدار و اقتصاد پویا اقدام اساسی کنیم.

حسین پور با بیان اینکه امروزه فنآوری اطلاعات حرف اول را در اقتصاد می زند یادآورشد: بورس فناوری اطلاعات در عرصه جهانی توانسته در رقابت با بورس نفت بخوبی جایگاه خود را پیدا کند و ما بایستی سهم بیشتری از این صنعت برای خود کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شرکت مخابرات ایران با تامین زیرساختهای اساسی که بستر تحقق طرح های اقتصاد دیجیتال است توانسته بخوبی عمل کند بیان کرد: امروز با داشتن ۸۰ میلیون کاربر ایرانی می توانیم از این توانمندی در اجرای طرح های نوین فنآوری استفاده کنیم.

حسین پور با اشاره به شرکت های استارتاپی و نقش آنها در اقتصاد دیجیتال اظهارداشت: شاید در گذشته این شرکت های نو آور را نادیده می گرفتیم و نقش آنها در زیست بوم و اکوسیستم نوآوری باور نداشتیم اما امروز ضمن آشنایی با اهمیت آنها و زمینه استفاده از استارت آپها در طرح های شاخص نوآوری را جدی گرفته ایم.

رئیس توسعه کسب و کار مخابرات ایران گفت: باید کمک کنیم تا شرکت‌های استارت آپی وارد مارکت و برندسازی شوند و خود را معرفی کنند و فقط به حمایت های مالی و اعتباری از آنها بسنده نکنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های مخابراتی کشور و استان بسیار مطلوب و قابل قبول است گفت: داشتن جایگاه چهارم تا ششم در ارائه خدمات تلفن ثابت و تامین زیرساخت‌های ارتباطی منطقه ایجاب می کند این امکانات را دراختیار شرکت‌های استارت آپی هم قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های مخابراتی کشور و استان بسیار مطلوب و قابل قبول است گفت: داشتن جایگاه چهارم تا ششم در ارائه خدمات تلفن ثابت و تامین زیرساخت‌های ارتباطی منطقه ایجاب می کند این امکانات را دراختیار شرکت‌های استارت آپی هم قرار دهیم.

رئیس توسعه کسب و کار مخابرات ایران با تاکید بر اهمیت محتوا در فضای مجازی یادآورشد: در حال حاضر خیلی از مردم ساعت های متمادی را در فضای مجازی سپری می کنند و شاید به نوعی دچار استثمار و بردگی پدیده دیجیتال شده ایم و بدون تردید به راحتی می توان فرهنگ یک جامعه را از طریق همین فضای مجازی تعییر داد، لذا اگر نتوانیم محتوای تاثیرگذار تولید کنیم تحت تاثیر آسیب های فضای مجازی قرار خواهیم گرفت و متضرر می شویم.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.