0
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، در شیراز خبرداد:

شناسایی و آموزش بیش از ۴۰۰ نفر از موسسان و معلمان و مدیران مدارس غیردولتی کشور برای استقرار مدارس در تراز

  • کد خبر : 53127
  • 06 دی 1403 - 17:28
شناسایی و آموزش بیش از ۴۰۰ نفر از موسسان و معلمان و مدیران مدارس غیردولتی کشور برای استقرار مدارس در تراز
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت اموزش و پرورش، گفت: در راستای استقرار مدارس در تراز، در حال شناسایی و آموزش بیش از ۴۰۰ نفر از موسسان و معلمان و مدیران مدارس هستیم وشاخصه های مورد نظر را در این دوره ها آموزش می دهیم.

به گزارش آونگ پرس، احمد محمود زاده در گردهمایی روسای شورای هماهنگی موسسین مدارس و مراکز غیر دولتی سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین نهاد اجتماعی و فرهنگی است که ماموریت خطیری را در تربیت نیروی انسانی در راستای پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت اموزش و پرورش معلم را عنصر اصلی تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: تحقق اهداف در گروی نقش آفرینی عوامل حاکمیتی و همچنین مشارکت مردم و همه ذی نفعان و موثرین در تعلیم و تربیت  است.
محمود زاده تصریح کرد: بخشی از عوامل موثر بر فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس غیر دولتی در حال خدمت و اثر گذاری هستند.
وی اضافه کرد: در این سازمان به گونه ای برنامه ریزی شود تا علاقه مندی دانش آموزان به آموزش ها، بهره مندی از فناوری های نوین، حمایت از مدارس و مراکز غیر دولتی از سوی دستگاه های مختلف را به دنبال داشته باشد‌.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: با افزایش مسئولیت پذیری در مدارس، تصمیم گیری ها باید از پایین به بالا صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در این سازمان معتقد هستیم مولفه هایی ازجمله؛ انتخاب برنامه های مدارس، بسته های آموزشی،  پذیرش دانش آموز، جذب معلم،  سیاست جذب منابع و …، باید به مدارس واگذار شود و نظارت، حمایت و هدایت از سوی سازمان صورت گیرد.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: فعالیت هایی که در مدارس غیر دولتی صورت می گیرد نیازمند اطلاع رسانی بیش از پیش است و همچنین بازخورد این فعالیت ها نیز مهم است.
وی افزود: الگوی تعیین شهریه مدارس غیر دولتی باید متناسب با آموزش های ارایه شده باشد و این موضوع باید به گونه ای باشد به هیچ یک از طرفین اجحافی صورت نگیرد.
محمود زاده ادامه داد:  در راستای استقرار مدارس در تراز،  در حال شناسایی و آموزش بیش از ۴۰۰ نفر از موسسان و معلمان و مدیران مدارس هستیم وشاخصه های مورد نظر را در این دوره ها آموزش می دهیم.
وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده برای اولین بار در قانون بودجه ۱۴۰۴ کشور بحث تخصیص ردیف بودجه ای به صندوق مدارس غیردولتی مطرح شده است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، گفت:تلاش داریم بیمه نیروی های شاغل در مدارس غیردولتی از بودجه صندوق توسعه مدارس غیر دولتی پرداخت شود.
وی افزود: درحوزه های مختلف نیازمند افزایش دانش نیروی انسانی به ویژه در حوزه هوش مصنوعی و سایر فناوری های نوین هستیم.
محمود زاده اذعان کرد: بخشی از آموزش ها که در راستای محتواهای آموزش و پرورش صورت می گیرد بخشی از فعالیت ها نیز در قالب تفویض اختیارهای صورت گرفته و بخشی نیز با توانمندسازی معلمان محقق می شود.
وی ادامه داد: در هر کجا که تخلفی در مدارس غیر دولتی صورت گیرد برخورد خواهیم کرد و این روند همچنان استمرار خواهد داشت.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، گفت: چنان که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند اگر هیچ یک از امکانات در مدرسه وجود نداشته باشد اما معلم متعهد حضور داشته باشد قطعا انسان متعهد در مدرسه تربیت خواهد شد.
وی افزود: در بحث اقامه نماز مدارس غیر دولتی همواره پیشتاز هستند و امیدواریم این روند خوب همچنان ادامه یابد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=53127

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.