به گزارش آونگ پرس، فرشید قاسمی در آیین تجلیل از معلمان و دانش آموزان استان فارسی برگزیده عرصه پژوهش و فناوری، در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: تغییر، رکن و اساس پیشرفت است و نظام آموزشی باید خود را متناسب با تغییرات رشد دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: علم پس از گذشت مدتی در چرخه زمان دچار تغییر می شود و این تغییر رمز پیشرفت انسان است.
قاسمی تصریح کرد: پیدا کردن معناها باعث می شود تا به سمت تفکر خلاق پیش برویم و پژوهشگران در فرآیند تحقیق همواره در مسیر پذیرش و یا مقابله بایافته ها هستند.
وی ادامه داد: عمل فکورانه یکی از روش هایی است که می شود با تغییرات کنار آمد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: فرآیند اقدام فکورانه، فرایندی خطی و یا دوری نیست، بلکه فرایندی مارپیچی است و شامل عقب گرد و بازنگری در تصمیم ها و همراه با نوعی فعل و انفعال پیچیده بین اهداف و وسایل، مسئله، داده ها و راه حل هاست.
وی افزود: فارس استانی است که از سوی وزیر آموزش و پرورش، نمایندگی درس پژوهی برعهده اش گذاشته شده است لذا دبیرخانه کشوری را در شیراز راه اندازی کرده ایم.
قاسمی عنوان کرد: امیدوارم در مسیر پر فراز و نشیب تعلیم و تربیت همواره راه درست را انتخاب کنیم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: ناکامی در زندگی موجب می شود تا انسان به بررسی عملکرد خود بپردازد و با رفع موانع زمینه رشد خود را فراهم کند.
علی علوی افزود: فرآیند پژوهش باید در راس فعالیت های اداری و اجرایی مدارس قرار گیرد تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.
وی ادامه داد: با انجام پژوهش می توان شکست ها را واکاوی کرد و از بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.
معاون پژوهش، برنامهریزی ، توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: موضوع پژوهش در اداره مدارس باید نهادینه شود لذا اگر به جای یک هفته پژوهش، سال پژوهشی داشتیم بسیاری از مشکلات حل و فصل می شود.
خاطر نشان می شود: در این مراسم از ۱۱۰ نفر معلم و دانش آموز پژوهنده، داوران، رییس و معاونین ادارات آموزش و پرورش شهرستان های؛ فسا، مرودشت، نواحی؛ یک، سه و چهار، استهبان، لارستان و کازرون به عنوان برترین های استان تجلیل شد.