3
معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه سه شیراز

هویت‌‎بخشی به دانش‌آموزان، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد

  • کد خبر : 54441
  • 01 فوریه 2025 - 20:20
هویت‌‎بخشی به دانش‌آموزان، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد
جلسه مدیران متوسطه اول و دوم و هنرستان‌ها با موضوع بررسی دستورالعمل پیشگیری و مداخله در آسیب‌های روانی و اجتماعی مدارس (طرح نماد) در ناحیه سه شیراز برگزار شد.

به گزارش آونگ پرس، محمدعلی جهاندیده در این جلسه ضمن تبریک مبعث رسول اکرم و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بر لزوم توجه بیش از پیش مدیران به دانش‌آموزان و مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه سه با اشاره به دغدغه وزیر آموزش و پرورش بر اجرای صحیح و مستمر طرح نماد، گفت: انتخاب ناحیه سه به عنوان یکی از پایگاه‌های هدف این طرح در کشور را به فال نیک می‌گیریم تا بتوانیم قدم‌های مهمی را برای دانش‌آموزان برداریم.
به گفته جهاندیده تأکید وزیر آموزش و پرورش بر اجرای دستورالعمل پیشگیری و مداخله در آسیب‌های روانی و اجتماعی مدارس را دلیلی بر حساسیت این موضوع دانست و گفت مقام معظم رهبری بر این موضوع اصرار دارند و هوشیاری اهالی فرهنگ به این مهم را خواستار هستند.
برگزاری جلسه‌های مختلف با مدیران مدارس و تبیین دستورالعمل پیشگیری و مداخله در آسیب‌های روانی اجتماعی و اجرای دقیق آن، تأکید بر افزایش تاب‌آوری دانش‌آموزان، توجیه والدین و معلمان در برخورد و رفتار با آنان، پرهیز از هر گونه تنبیه بدنی، محرومیت از کلاس و مدرسه و پرهیز از رفتارهای تحقیرآمیز و حفظ کرامت انسانی از جمله مواردی بود که جهاندیده بر اجرای منظم و درست آن تأکید کرد.
جهاندیده به اقدامات صورت گرفته و جلسه‌های برگزار شده با فرهنگیان در مقاطع و بخش‌های مختلف ناحیه سه اشاره کرد و پایین بودن سطح تا‌ب‌آوری در جامعه و به تبع آن در دانش‌آموزان را زنگ خطر جدی دانست که ضرورت مراجعه به سامانه نماد و تکمیل فرم غربالگری دانش‌آموزان را یادآور می‌شود.
او طرح نماد را معلم محور دانست و همراهی و همکاری همه کارکنان در مدارس را خواستار شد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه سه به شناخت درست بزرگسالان و اولیای تربیتی از رفتارها، خواسته و نیازها، مشکلات و مطالبات کودکان و نوجوانان تأکید کرد تا این شناخت درست به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری صحیح و تربیت بیانجامد. او دانش‌آموزان را ولی‌نعمت دانست و بالابردن تاب‌آوری اولیای مدرسه در برابر مشکلات و به ویژه رفتارها و ناهنجاری‌های دانش‌آموزان را یک ضرورت عنوان کرد.
جهاندیده هویت‌بخشی به دانش‌آموزان را یکی از راه‌های مهم در افزایش تاب‌آوری آنان دانست که به دیده شدن و برانگیختن حس مسوولیت در آن‌ها کمک کرده و امید‌آفرینی در بین دانش‌آموزان و کاهش آسیب‌ها را به دنبال دارد.
این جلسه با برپایی کارگاه مشاوره با حضور ندا خورشیدی دکترای روانشناسی ادامه و پایان یافت.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=54441

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.