به گزارش آونگ پرس، در سفر علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش به جنوب استان فارس و در دیدار با جمعی از فرهنگیان شهرستانها ومناطق لارستان، گراش، خنج، اوز، جویم ، بیرم و بنارویه، پنج تن از معلمان به بیان خواسته ها، مطالبات و پیشنهادات خود پرداختند.
احمد جلیلی از فرهنگیان اوز خواستار ایجاد دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اوز با تامین ساختمان و سایر هزینه ها از سوی خیرین، درآمدزایی برای مدارس، با ایجاد واحد های صنفی شد.
رازقی از دیگر فرهنگیان جویم نیز به فرسودگی مدارس جویم و نبود تجهیزات اشاره کرد و گفت: مدارس فرسوده نیازمند ترمیم و نوسازی هستند.
وی بر ضرورت بهره مندی از هوش مصنوعی، توسعه هنرستان های فنی تاکید کرد و افزود: این منطقه از کمبود مدارس دولتی رنج می برد.
این معلم ضمن پیشنهاد راه اندازی اتوماسیون هوشمند در بستر my medu.ir ؛ توجه به معیشت معلمان در شرایط فعلی را از ضروریات برشمرد.
ام البنین میرزایی از فرهنگیان خنج نیز به نیاز شهرستان خنج به تأسیس باشگاه رفاهی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: توجه به مسکن و ارائه تسهیلات به فرهنگیان شهرستان از دغدغه های معلمان این منطقه است.
وی با تأکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به مدارس شبانه روزی افزود: شایسته است که هر چه زودتر اردوگاه دانش آموزی خنج تعیین تکلیف شود.
در ادامه محمد قادری از فرهنگیان بر ضرورت برقراری عدالت در پرداخت ها به فرهنگیان نسبت به سایر کارمندان اشاره کرد و خواستار توجه به سرانه فضای ورزشی شهرستان گراش شد .
وی ضمن ارائه گزارشی از آمار ترک تحصیل در گراش بیان کرد: ضرورت دار در جذب نیرو در شهرستان گراش از نیروهای بومی استفاده شود .
عبدالله نجاری از فرهنگیان لارستانی در این جلسه خواستار ارتقای معاونت اداره کل آموزش و پرورش لارستان به اداره کل شد و افزود: اردوگاه دانش آموزی لارستان نیازمند تخصیص بودجه ویژه است. همچنین راه اندازی خانه هوش مصنوعی، تجهیز کانون های فرهنگی هنری از دیگر نیازهای این منطقه است.
وی بر رفع کمبود نیروی انسانی بنارویه تأکید کرد و گفت: نیاز مبرم بنارویه به فضاهای آموزشی و تجهیز مدارس نیازمند توحه مسوولان است.
این معلم لارستانی خواستار قرار گرفتن لارستان در منطقه سه کنکور نیز شد.