به گزارش آونگ پرس، شهردار شیراز، در این بازدید با اشاره به آغاز فعالیت شیفت سوم کاری در پروژه گفت: “با برنامهریزی برای فعالیت سهشیفته، روند پیشرفت پروژه در ۸ ماه آینده سرعت خواهد گرفت.”
محمدحسن اسدی، پروژه تقاطع نواب صفوی – بلوار احمد بن موسی (ع) – کمربندی را یکی از بزرگترین پروژههای چندسطحی کشور توصیف کرد و گفت: “با ۱۲ عملکرد مختلف، این تقاطع از لحاظ مهندسی و ترافیکی عملکردی کامل دارد، هرچند اطلاعرسانی درباره آن به اندازه وسعت پروژه نبوده است.”
اسدی همچنین از افتتاح زیرگذر گویم در هفتههای اخیر خبر داد و گفت: “این پروژه به دلیل نقش آن در توسعه شمال غرب شهر و اتصال به آزادراه، به مرحله بهرهبرداری رسیده و بخشهایی از آن در جنوب شهر نیز طی روزهای آینده آماده بهرهبرداری خواهد بود.” وی در ادامه از برخی انتقادات مبنی بر عدم رعایت عدالت در اجرای پروژهها انتقاد کرد و گفت: “فاز نهایی این پروژه در فروردین به بهرهبرداری خواهد رسید و مناطق جنوبی و شمالی کمربندی را به یکدیگر متصل میکند.”
حسینی: اجرای سریع و فنی پروژه رضایت شهروندان را به دنبال داشته است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید گفت: “پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم حضرت احمد بن موسی (ع) به لحاظ ترکیب فناوری روز، سرعت اجرا و رضایت عمومی از ویژگیهای منحصربهفردی برخوردار است و میتواند آرامش و رفاه بیشتری برای شهروندان به همراه داشته باشد.”
سید ابراهیم حسینی، با اشاره به رکوردهای فنی ثبتشده در اجرای پروژه، اظهار کرد: “در بازه ۲۴ ساعته، حدود ۳۵۰۰ مترمکعب بتنریزی انجام شده که نشاندهنده توان مهندسی و برنامهریزی منسجم در اجرای این پروژه است.”
رئیس شورای شهر شیراز افزود: “مساحت اجرایی پروژه ۲۰ هکتار و میزان تملکات انجامشده ۱۵ هکتار بوده که با وجود چالشهای ملکی، روند اجرای آن سرعت گرفت.” وی همچنین بر ظرفیتهای فرهنگی و گردشگری این طرح نیز اشاره کرد و پیشنهاد داد بستههای فرهنگی پیرامون آن تعریف شود.
محمدیان: پروژه یکی از بزرگترین تقاطعهای غیرهمسطح کشور است
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید با اشاره به ابعاد گسترده پروژه گفت: “طول این تقاطع بین ۵۰۰۰ تا ۵۴۰۰ متر و سطح عرصه آن نزدیک به ۲۰ هکتار است که آن را به یکی از بزرگترین پروژههای غیرهمسطح جنوب کشور و حتی ایران تبدیل کرده است.”
رضا محمدیان، ضمن ابراز تأسف از تأخیر در آغاز عملیات اجرایی این پروژه اظهار کرد: “با این حال شهرداری، شورای شهر و پیمانکار پروژه در حال برنامهریزی برای اجرای پروژههای بعدی هستند.”
محمدیان با بیان اینکه این پروژه نقش کلیدی در تکمیل رینگ ترافیکی شیراز خواهد داشت، تصریح کرد: “دسترسی شهرکهای جنوب کمربندی به مسیرهای اصلی شهر بهبود مییابد و ایمنی تردد برای خودروها و عابران افزایش مییابد.” رئیس کمیسیون حملونقل شورای شهر، این پروژه را فرامنطقهای توصیف کرد و ادامه داد: “اثرگذاری این تقاطع فراتر از یک محله است و کل منطقه شهری شیراز را تحتتأثیر قرار خواهد داد.”
همتی: پروژه با وجود معارضان ملکی در کمتر از ۲۴ ماه آماده شد
بابک همتی، مدیرکل عمرانی شهرداری شیراز نیز در این بازدید با بیان اینکه دو فاز قبلی شامل پلهای یک و سه پروژه به بهرهبرداری رسیدهاند، افزود: “فاز نهایی شامل دو پل دیگر در حال اجراست و با تکمیل فضای سبز، گاردریل و سایر اقدامات جانبی، بهزودی آماده بهرهبرداری خواهد شد.” وی گفت: “این پروژه بهرغم وجود معارضان ملکی گسترده و تردد سنگین، در مدت زمان کمتر از ۲۴ ماه اجرا شده و حدود ۱۵ هکتار تملک در مسیر آن صورت گرفته است.”
همتی اضافه کرد: “این پروژه در یک دهه گذشته آغاز شد، اما به دلیل مشکلات تملک زمین، متوقف شده بود و در دوره جدید مدیریت شهری با تعیین تکلیف تملکات، روند اجرایی آن تسریع یافت.”