3

بیش از ۱۰ هزار قطعه زمین ویژه طرح جوانی جمعیت تامین و تحویل شده است

  • کد خبر : 7510
  • 13 تیر 1403 - 23:14
بیش از ۱۰ هزار قطعه زمین ویژه طرح جوانی جمعیت تامین و تحویل شده است
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در بحث جوانی جمعیت ابلاغ شد در قالب تامین زمین برای جوانی جمعیت استان فارس بیش از 10 هزار و 500 قطعه زمین را دریافت کردند که این افراد در قالب سه و چهار فرزندی قرار گرفته بودند.

ناصر رضایی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بزرگترین موضوعی که در مجموعه دولت شهید جمهور شکل گرفت، مقرر شد چهار میلیون مسکن طی چهار سال موضوع احداث و به نتیجه رساندن آن را داشته باشیم، گفت: حدود ۲۳۰ هزار نهضت ملی مسکن سهم فارس مد نظر قرار گرفت و با دستور رئیس جمهور شهید تسهیل شد و ۴۸۴ هزار درخواست نهضت ملی مسکن را در فارس ثبت کردیم که در مجموع چهار شرط نهایی، حدود ۱۷۲ هزار نفر تعیین وضعیت شدند و برای این مجموعه در قالب تامین زمین از سال ۱۴۰۰ اقدامات خوبی شکل گرفت و فارس به عنوان نخستین استان کشور در تامین زمین قرار گرفت که ۹ هزار هکتار تامین زمین شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: در بحث جوانی جمعیت ابلاغ شد در قالب تامین زمین برای جوانی جمعیت استان فارس بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین را دریافت کردند که این افراد در قالب سه و چهار فرزندی قرار گرفته بودند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس مصوبات شهرک ها را گرفت و هفته گذشته ۶ شهرک دولتی به استعداد ۵۷ هزار واحد گرفته شد، افزود: ۱۱۰ قطعه زمین در روز عید سعید غدیر تحویل شد.

رضایی اظهار کرد: فارس از موقعیت استراتژیک قرار دارد و در شاهراه ترانزیتی در آینده کشور قرار دارد و در سند آمایش سرزمین مقرر شده است که ۲۷ نقطه و پهنه برای اتصال استان ها به دریا در نظر گرفته شود و فارس می تواند بن بست ترانزیتی را فارس با توسعه آزادراه و خطوط ریلی بشکند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: ۲ تا شاهراه های جهان از خلیج فارس و دریای عمران عبور می کند و چابهار تنها نقطه کشور است که از تحریم ها معاف است و ۲ کریدور جنوب و به شمال داریم که منطقه قفقاز آسیای میانه و بخشی هم از بندرعباس اتفاق می افتد و اتصال فارس به این ۲ نقطه اساسی خواهیم داشت که این اتفاقات در آینده استان بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: ۵۸۹ کیلومتر ۲۴ ایستگاه ریل در فارس وجود دارد که چهار درصد ریل کشور است و ۶۴۰ کیلومتر در دست تهیه و یا افتتاح شده است و در تعریف سرعت های مختلف در سرعت یکصد کیلومتر ۱۰ درصد، در سرعت ۱۲۰ کیلومتر ۲۸ درصد و ۱۴۰ کیلومتر ۷۲ درصد، ۳۴۸ کیلومتر پیشرفت فیزیکی دارد.

احمد علی جعفری، گفت: بانک مسکن در راستای سیاست های دولت عمل می کند و عمده تسهیلاتی که پرداخت می کنیم و بیش از ۹۰ درصد آن در بخش مسکن است و به واسطه تخصصی بودن فعالیت بانک شکل گرفته است.

مدیر شعب بانک مسکن فارس اظهار کرد: بانک مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن فارس با رتبه اول کشور با اعتبار ۱۴ همت و ۳۲ هزار واحد تسهیلات پرداختی کسب کرده است و بانک مسکن در سایر بخش های هم فعالیت دارد.

وی گفت: مجموع تسهیلات پرداختی ۱۳ و چهار دهم همت پرداخت کرده است با تعداد ۳۶ هزار و ۸۷۳ فقره تسهیلات پرداختی این بانک است.

حسن شبانی، هم گفت: در جنوب فارس در این سه سال اکثر پروژه های عمرانی نیمه و غیر فعال بودند با پیگیری های خوبی که توسط دولت سیزدهم انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب فارس افزود: بیش از ۴۷ هزار نفر متقاضی داشتیم که از این تعداد ۱۶ هزار و ۷۰۳ نفر آنان حائز شرایط بودند و بیش از سه هزار هکتار تامین شده است و تقریبا برای تمام خانواده های ایثارگران و شهدا که حائز ظرایط بودند تامین زمین کردیم.

وی گفت: یک هزار و ۸۱۵ قطعه زمین برای جوانی جمعیت تامین و واگذار شده و یک هزار و ۵۰۰ قطعه زمین آماده واگذاری است.

شبانی گفت: ۲۱۷ کیلومتر راه بزرگراه، راه اصلی، روستایی و فرعی احداث شده و ۱۶۰ کیلومتر راه هم بهسازی شده و بیش از ۲۴۰ کیلومتر راه روکش شده و بیش از ۵ هزار کیلومتر خط کشی شده است.

محمدامین کریمی، تاکید کرد: در بحث آزمایش خاک هم بیش از یک میلیون و ۲۰۰ آزمایش کنترل کیفی در سطخ استان ۱۴ درصد کشور و ۱۷ هزار و ۵۰۰ حفاری شکل گرفت.

مدیر کل مرکز تحقیقات آزمایش خاک استان فارس افزود: در این مدت ۱۶ هزار نفرساعت برای دستگاه های اجرایی و عموم مهندسین انجام می شود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=7510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.