2

ضرورت شناسه دار شدن محصولات کشاورزی و تشدید نظارت در راستای کاهش باقیمانده سموم و آفت کش ها در محصولات کشاورزی

  • کد خبر : 7524
  • 10 تیر 1403 - 14:27
ضرورت شناسه دار شدن محصولات کشاورزی و تشدید نظارت در راستای کاهش باقیمانده سموم و آفت کش ها در محصولات کشاورزی
نشست شورای عالی غذا و تغذیه استان فارس با حضور استاندار فارس، رییس، معاون غذا و دارو و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دستگاه ها و سازمان های اجرایی استان فارس، برگزار شد.

به گزارش آونگ پرس، نشست شورای عالی غذا و تغذیه استان فارس با حضور استاندار فارس، رئیس، معاون غذا و دارو و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دستگاه ها و سازمان های اجرایی استان فارس، برگزار شد.

سید وحید حسینی در این نشست که امروز، نهم تیر برگزار شد، از همکاری سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان با مجموعه سلامت در راستای ارتقا و تامین سلامت جامعه، قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مشارکت دستگاه های اجرایی را موجب تامین حداکثری امنیت و سلامت جامعه دانست و افزود: کارشناسان مجموعه سلامت فارس، با هدف ارائه مواد غذایی سالم، به صورت مستمر بر سلامت مواد غذایی نظارت دارند که این امر به تضمین امنیت غذایی در جامعه منجر می شود.

وی، کاهش میزان باقیمانده سموم و آفت کش ها و شناسه دار شدن محصولات خام کشاورزی و اجباری شدن فروش سموم و آفت کش ها تنها با نسخه نویسی الکترونیک را از مهم ترین دغدغه های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای سلامت و امنیت غذایی مردم استان دانست.

دکتر سید محمد مظلومی نیز در این نشست با تاکید بر اجرای برنامه عملیاتی طرح شناسه دار شدن محصولات خام کشاورزی در فارس، گزارشی از آخرین وضعیت اجرایی برنامه پایش باقیمانده سموم و آفت کش ها در محصولات خام کشاورزی در استان ارایه داد.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد خوراکی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو شورای عالی غذا در استان فارس با اعلام اینکه تا کنون ۱۰ درصد از مزارع و باغ های استان فارس شناسه دار شده و محصولات آنان دارای کد شناسه هستند، در این نشست مهم ترین اولویت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در زمینه همکاری با جهاد کشاورزی و شهرداری مطرح کرده و به بیان مسایل مرتبط با شناسه دار شدن محصولات کشاورزی استان پرداخت و یادآور شد: کشاورزان متخلفی که آفت کش ها را به صورت غیر علمی در باغات و مزارع استفاده می کنند، به مراجع قضایی معرفی می شوند.

در این نشست بر ضرورت آگاهی رسانی خطرات استفاده غیراصولی از ظروف یکبار مصرفی که به عنوان ظروف گیاهی در جامعه شناخته می شوند نیز تاکید شد: همچنین مقرر شد تا کارگروه ظروف و محصولات پلیمری با کاربرد غذایی شورای عالی غذا و تغذیه استان فارس، نقشه راه کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف در بسته بندی مواد غذایی را تدوین کند.

در این نشست مقرر شد تا آموزش کشاورزان استان در خصوص استفاده اصولی و علمی از سموم و آفت کش ها در مزارع و باغ ها و ارائه گواهینامه به آنان، توسط جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

همچنین در این نشست از پوستر «کنگره ملی نان کامل و فرآورده های غلات» که دوم و سوم آبان سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود، رونمایی شد.

این نشست صبح امروز شنبه، نهم تیر ۱۴۰۳ در سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری فارس و با حضور دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=7524

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.