1

ایران به عنوان مرکز جهانی صنایع دستی معرفی شد

  • کد خبر : 7562
  • 14 تیر 1403 - 19:46
ایران به عنوان مرکز جهانی صنایع دستی معرفی شد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی و گفت: هفته گذشته در نشست سازمان جهانی گردشگری که به میزبانی کشور فیلیپین برگزار شد، ایران به عنوان مرکز جهانی صنایع دستی تحت نظر سازمان گردشگری و تمام صنایع دستی دنیا مبدل شد.

به گزارش آونگ پرس، سید عزت الله ضرغامی امروز_ پنج شنبه چهاردهم تیر_ در سفر به شهر شیراز، ابتدا به زیارت بارگاه شریف حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) رفت و سپس از بازار تاریخی وکیل بازدید و پای صحبت بازاریان نشست و اقدامات لازم برای رفع مشکلات بازاریان و کسبه را انجام داد.

وی در بازدید از ارگ کریمخانی شیراز، افزود: هفته گذشته در نشست سازمان جهانی گردشگری که به میزبانی کشور فیلیپین برگزار شد، خروجی آن یک مصوبه بسیار خوب داشت که سال‌ها به دنبال تحقق این موضوع بودیم تا موضوع پیوند گردشگری و صنایع دستی به یکدیگر رقم بخورد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: چند کشور به طور جدی نامزد این کار بودند و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، به نام ایران تصویب شد و ایران به مرکز جهانی صنایع دستی تحت نظر سازمان گردشگری و تمام صنایع دستی دنیا مبدل شد.

ضرغامی خاطر نشان کرد: این اقدام در جا انداختن و معرفی ایران و صنایع دستی آن بسیار مهم است و این کار از این جهت که تقاطع میان گردشگری و صنایع دستی اهمیت دارد.

وی در بازدید از کارگاه هنرهای صنایع دستی در ارگ کریمخان زند در خطاب به هنرمندان حاضر در هر رشته صنایع دستی، اضافه کرد: شما اکنون هنر ارزشمندی دارید و با اقدام انجام شده در ارگ کریمخان زند به کارگاه عمومی تبدیل شده و گردشگر از نزدیک این هنرها را می‌بینند و با ریشه‌های خود آشنا می‌شوند.

ایران به عنوان مرکز جهانی صنایع دستی معرفی شد

 در سفر وزیر میراث فرهنگی آغاز عملیات اجرایی طرح بازآفرینی مجموعه زندیه و مرمت ۱۵ بخش بازار وکیل در غالب ۱۵ قرارداد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت آغاز شد.

در این سفر همچنین خانه خلاق علم و فناوری و ایده پردازی‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افتتاح شد و همچنین از هنر آینه کاری استاد مجید خلیلی رونمایی شد.

افتتاح هتل رز شهر جدید صدرا و همچنین حضور در کنسرت علیرضا قربانی از جمله برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=7562

مطالب مرتبط

16تیر
دسترسی به ۲۰۰ هکتار از اراضی جنوبی شهرصدرا برای رونق گردشگری با جنگل کاری
در دیدار دکتر پارسایی با وزیر میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی مطرح شد

دسترسی به ۲۰۰ هکتار از اراضی جنوبی شهرصدرا برای رونق گردشگری با جنگل کاری

16تیر
مرمت آرامگاه کوروش در ۴ فاز اجرا می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس خبر داد:

مرمت آرامگاه کوروش در ۴ فاز اجرا می‌شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.