0

مانور اطفاء حریق، امداد و نجات و تخلیه اضطراری در بیمارستان آنکولوژی امیر شیراز

  • کد خبر : 7564
  • 04 تیر 1403 - 11:24
مانور اطفاء حریق، امداد و نجات و تخلیه اضطراری در بیمارستان آنکولوژی امیر شیراز
مانور اطفاء حریق، امداد و نجات و تخلیه اضطراری در بیمارستان آنکولوژی امیر شیراز به همت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز برگزار شد.

به گزارش آونگ پرس، هادی عیدی پور رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در ارتباط با برگزاری این مانور گفت:به منظور بالا بردن توان عملیاتی و آمادگی نیروهای آتش نشانی هنگام بروز حریق و حوادث احتمالی در بیمارستان ها و مناطق حساس، با همکاری آتش نشانان شیرازی، پرسنل بیمارستان امیر و اورژانس فارس برگزار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت :این مانور و تمرین عملیاتی در تاریخ ۳ تیر ماه با مشارکت ۴ ایستگاه عملیاتی و ۶ خودرو اطفایی سنگین و نیمه سنگین ، خودروهای امدادی و بالابر هیدرولیکی طبق سناریوی طراحی شده در زمان مقرر و با رعایت تمامی اصول استاندارد برگزار شد.

وی بیان کرد،در سناریوی این مانور فرضی طبقه سوم بیمارستان امیر دچار آتش سوزی شد، که بلافاصله ماموران آتش نشانی در محل حاضر می شوند و از چندجهت مختلف به ساختمان بیمارستان وارد شده و همزمان با خاموش کردن آتش افراد محبوس شده و مصدومین را نجات دادند.

عیدی پور افزود: در این مانور با جستجو تیم های عملیاتی تعدادی از مصدومین که در طبقه سوم گرفتار شده بودند و امکان انتقال مصدومین از طریق راه پله ها وجود نداشت به پشت بام منتقل و از آنجا توسط تیم امداد و نجات کوهستان به پایین منتقل شدند.همچنین تیم های عملیاتی با استفاده از فن های فشار مثبت و منفی تخلیه کامل دود را انجام دادند و پس از لکه گیری محل مورد نظر را ایمن سازی کردند.

در پایان مانور، جلسه ای در محل مانور با حضور تیم های عملیاتی برگزار شد و نقاط ضعف و قوت مانور مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=7564

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.