0

دستگیری دو متخلف شکار در حاشیه منطقه حفاظت شده میانجنگل

  • کد خبر : 7646
  • 24 خرداد 1403 - 23:08
دستگیری دو متخلف شکار در حاشیه منطقه حفاظت شده میانجنگل
مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فسا در یک عملیات ضربتی و تعقیب و گریز، موفق به دستگیری دو متخلف شکار در حاشیه منطقه حفاظت شده میانجنگل شدند.

به گزارش آونگ پرس، در این عملیات که پس از دو شبانه روز تلاش انجام شد، از متخلفان یک رأس کل وحشی یک ساله، یک قبضه اسلحه ۲۷۰ دوربین دار به همراه چهار عدد فشنگ، یک قبضه اسلحه برنو و نه عدد فشنگ، دو دستگاه دوربین شکاری، دو دستگاه بی سیم دستی، دو عدد کوله پشتی، یک دستگاه مسافت سنج، دو عدد چاقو و یک عدد اره کشف و ضبط شد.

علیرضا محمدی فارسی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا، با بیان این خبر گفت: “متخلفان پس از دستگیری به مقامات قضایی معرفی شدند و مراتب جهت سیر مراحل قانونی صورتجلسه شد.”

وی ضمن هشدار به متخلفان شکار و صید، از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا اطلاع دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا در پایان از همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی در این عملیات قدردانی کرد.

لازم به ذکر است که منطقه حفاظت شده میانجنگل یکی از مهمترین زیستگاه‌های حیات وحش در استان فارس است و گونه‌های مختلف جانوری از جمله کل و بز وحشی، قوچ و میش وحشی، گراز وحشی، کبک و تیهو در آن زندگی می‌کنند.

شکار و صید غیرمجاز در مناطق حفاظت شده جرم محسوب می‌شود و متخلفان به مجازات‌های سنگینی از جمله حبس و جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=7646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.