1
در جلسه‌ بسیج حوزه مقاومت شهدای شهرداری شیراز مطرح شد؛

محوریت جغرافیایی و حرکت‌های اجتماعی شیراز قدیم، حرم حضرت شاهچراغ(ع) بود

  • کد خبر : 7712
  • 27 خرداد 1403 - 14:47
محوریت جغرافیایی و حرکت‌های اجتماعی شیراز قدیم، حرم حضرت شاهچراغ(ع) بود
جلسه بسیج حوزه مقاومت شهدای شهرداری شیراز با محوریت تبیین دیدگاه امیرالمومنین علی(ع) در مبحث مدیریت شهری پایدار و حضور عضو مجلس خبرگان رهبری، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در بسیج اقشار، عضو شورای اسلامی شهر، قائم‌مقام شهردار، رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس و فرماندهان بسیجی این حوزه مقاومت برگزار شد.

به گزارش آونگ پرس، جلسه بسیج حوزه مقاومت شهدای شهرداری شیراز با محوریت تبیین دیدگاه امیرالمومنین علی(ع) در مبحث مدیریت شهری پایدار و حضور عضو مجلس خبرگان رهبری، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در بسیج اقشار، عضو شورای اسلامی شهر، قائم‌مقام شهردار، رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس و فرماندهان بسیجی این حوزه مقاومت برگزار شد.

جهاد تببین زمینه‌ساز افزایش مشارکت عمومی است

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز در این جلسه به ارائه گزارشی از دستاوردهای این حوزه در ابعاد مختلف براساس رویکرد سه‌گانه جهاد تبیین، خدمت‌رسانی و امیدآفرینی پرداخت‌.

آرش فرج‌زاده‌ همچنین با تسلیت شهادت شهید رئیسی و شهدای خدمت به ویژه فعالیت‌های حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز در ایام شهادت و عزای عمومی این شهدای والامقام پرداخت‌.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز که جهاد تبیین را یکی از فرایض مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را عنوان می‌کرد، گفت: با توجه به قرارگرفتن در موقعیت حساس انتخابات چهاردهم‌ ریاست‌جمهوری، مقوله و فریضه جهاد تبیین از اهمیت بسزایی برخوردار می‌شود.

به گفته وی؛ جهاد تبیین زمینه‌ساز افزایش اعتماد و مشارکت عمومی در صحنه انتخابات است که در این راستا حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز با همت گام بر‌می‌دارد.

محوریت جغرافیایی و حرکت‌های اجتماعی شیراز قدیم حرم حضرت شاهچراغ(ع) بود

نماینده مردم کهگیلویه‌وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری نیز در ادامه این جلسه با اشاره به منشور حکومت‌داری امیرالمومنین علی(ع) که خطاب به مالک اشتر نخعی مرقوم شده است، اظهار کرد: می‌توان از این منشور که امام علی(ع) فرمودند، بسیار استفاده کرد.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ‌ملک‌حسینی همچنین با اشاره به منشور امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر عنوان کرد: از این منشور قاعده‌ مدیریت را می‌توان احصا کرد.

وی گفت: قاعده از قدیم چنین بود که بسیاری از شهرها در جوار محل‌های مقدس بنا نهاده شده است و این آموزه انبیای الهی(ع) بوده است و شهرها حول انسان‌ها و مکان‌های مقدس ساختند.

آیت‌الله ملک حسینی با محوریت اقامت نماز در اجتماع بیان کرد: نماز قله‌ای برای اعتلای انسان و اتفاقات فرهنگی است و اعتلای جامعه زمانی شکل می‌گیرد که بر مبنای اخلاق، انسانیت و معنویت باشد و محوریت فطرت الهی باشد.

رئیس مدرسه خان شیراز گفت: برای اینکه جامعه و مدیریت موفق باشد، باید انسان برتر در قله آن قرار بگیرد وگرنه این جامعه مدیریتی در هرم آن اتفاق نیفتاده است.

این مقام حوزوی با بیان اینکه فضاهای رزق قبل از معنویت و اجتماع بالنده و رشد داده شود، تصریح کرد: هرچه فضاهای رفاهی، اقتصادی و لذت توسعه پیدا کند ولی دو عنصر معنویت و اعتلای انسان نباشد، یک جنگل مرفه درست شده است، چراکه انسان برتر در جایگاه مدیر مجموعه و جامعه نیست و طغیان‌ها برای زمان‌هایی است که اعتلا و معنویات و الزامات اخلاق فکری هم شکل نگرفته است.

آیت‌الله ملک‌حسینی بل بیان اینکه در شهرسازی‌های نوین شهرهایی می‌بینید که مسجد ندارد و فقط زمین آن در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در شیراز قدیم خیابانی نبود مسجد نباشد و محوریت جغرافیایی و حرکت‌های اجتماعی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) وجود داشت.

وی گفت: مفهوم نماز آنچنان مفهوم به انسان می‌بخشد که مدارها فرهنگی و معنوی در آن شکل گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در نگاه امیرالمومنین علی(ع) اسکان‌ها باید به غایت عبودیت باشد و شهر باید انسان پرور باشد و الزام اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی برای انس باید در برنامه های شهری دیده شود.

ارتباط بین منظومه دینی و مدیریتی شهری را باید مورد توجه قرار داد

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و سلامت اداری شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: به این نوع نشست‌ها توجه و خط رها نشود و مجموعه صحبت‌ها باید به صورت مقالات و کتاب ارائه کند و ارتباط بین منظومه دینی و مدیریتی شهری را باید مورد توجه قرار داد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=7712

مطالب مرتبط

03تیر
پروژه بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی فرامنطقه‌ای است
در دوازدهمین بازدید مدیریت شهری شیراز از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس مطرح شد؛

پروژه بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی فرامنطقه‌ای است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.