1

رویداد قرآنی «شمس الضحی» شاخص ترین برنامه فرهنگی در شهرداری صدرا محسوب می شود

  • کد خبر : 7821
  • 25 خرداد 1403 - 15:56
رویداد قرآنی «شمس الضحی» شاخص ترین برنامه فرهنگی در شهرداری صدرا محسوب می شود
شهردار صدرا، رویداد قرآنی «شمس الضحی» را شاخص ترین برنامه فرهنگی در شهرداری صدرا دانست و گفت: چشم انداز این رویداد قرآن اینست که به صورت بین المللی در شهر صدرا برگزار شود.

به گزارش آونگ پرس، مجتبی پارسایی، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی «شمس الضحی» که در هتل رز صدرا برگزار شد، گفت: با توجه به رویکردی که مدیریت شهری برای ترویج فرهنگ قرآنی و برنامه های فرهنگی در شهر صدرا دارد، اهم برنامه های فرهنگی با رویکرد قرآن طراحی و اجرا می کنند با هدف اینکه بتوانیم این رویکرد را در سبک زندگی مردم شهر ترویج دهیم و فرهنگ قرآن با سبک زندگی مردم گره بخورد و این برنامه هم در همین راستا برگزار شد.
شهردار صدرا افزود: این دوره از مسابقات قرآنی در ۱۲ رشته، اعم از صحیح خوانی، قرائت تقلیدی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ویژه، حفظ عمومی، مفاهیم قرآن کریم، اذان، قصه گویی، خوشنویسی، نقاشی و عکاسی با ۴۱۳ نفر شرکت کننده برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه از همه دستگاه های اجرایی که همکاری کردند، تشکر می کنم، گفت: این رویداد مهم قرآنی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه امیرالمومنین (ع)، دفتر امام جمعه شهر صدرا، شرکت عمران صدرا، کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه ۶، نیروی انتظامی در شهر صدرا، موسسه قرآنی دارالتحفیظ الهادی (ع)، موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شهر صدرا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع)، بیمارستان خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی ابوعلی سینا و آموزش و پرورش ناحیه ۲ در شهر صدرا بسیار با شکوه در هتل رز برگزار شد.
پارسایی گفت: این اولین رویداد بوده ولی آخرین رویداد نخواهد بود و ما با چشم اندازی که روزی رویداد قرآنی «شمس الضحی» به صورت بین المللی در شهر صدرا برگزار شود، این رویداد را کلید زدیم و به امید خداوند متعال در سال های آینده با کیفیت و کمیت بهتر این رویداد برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۳ با توجه به اهمیت موضوع بیش از صددرصد نسبت به سال قبل افزایش دادیم، افزود: در حوزه توسعه سخت افزاری و زیرساخت های فرهنگی، احداث فرهنگسرا و سالن های آمفی تئاتر و در حوزه نرم افزاری هم توسعه برنامه های قرآنی و کتابخوانی و اجرای برنامه های ورزشی عمومی از جمله مواردی است که در حوزه فرهنگی پیگیری می شود.
پارسایی اظهار کرد: رویداد قرآنی «شمس الضحی» شاخص ترین برنامه فرهنگی در شهرداری صدرا محسوب می شود و این برنامه از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ آغاز شد و اختتامیه آن در این ایام برگزار شد.
وی گفت: از سایر نقاط استان و کشور هم شرکت کننده داشتیم ولی چون در سال اول تمرکز بر شهر صدرا بود بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان از صدرا بودند و برای سال جاری به دنبال توسعه آن هستیم و شرکت کنندگان سایر نقاط کشور هم افزایش خواهد یافت و در خدمت هم میهنان عزیز خود هم باشیم.
خداکریم فیروزمند ضمن قدردانی از همه دستگاه های اجرایی و مدیران که در برگزاری این جشنواره بزرگ قرآنی همراهی و همکاری کردند، تشکر می کنم و گفت: امام جمعه صدرا به عنوان رهبر فرهنگی به ما رهنمود کرد و با حضور این انسان فرهیخته و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا فعالیت های فرهنگی خوبی انجام شده است.
عضو شورای شهر صدرا نیز با بیان اینکه برگزاری رویداد «شمس ‌الضحی» برای اولین بار در شهر صدرا اتفاق ارزشمندی محسوب می‌شود، گفت: یاد دادن قرآن موجب کسب نیکی است و خوشحال هستیم که نوجوانان این شهر تا این اندازه به قرآن علاقه‌مند هستند.
وی گفت: این مسابقات که به حمایت مجموعه شهرداری و به همراهی شورای اسلامی شهر صدرا برگزار شده است.
فیروزمند با اشاره به اینکه قرآن برای هم نشینان خود شفاعت می طلبد، اظهار کرد: یادگرفتن و یاددادن قرآن موجب کسب نیکی است و بهترین شما کسی است قرآن را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد.
عضو شورای اسلامی شهر صدرا اضافه کرد: تنها با ذکر خدا دل ها آرامش می گیرد و قرآن حدیث عشق و ایمان است.
وی با اشاره به اینکه انسان از حضور جوانان و نوجوانان برای حضور در رویداد قرآن لذت می برد، گفت: استقبال شهروندان صدرا از این رویداد نشانگر این است که شهروندان فهیم صدرا در مباحث فرهنگی خصوصا انس با قرآن چقدر مورد توجه و موضوع قرآنی را سرلوحه زندگی خود و فرزندان برای تعلیم و تربیت بهتر قرار داده اند.

ریحانه نوروزی، یکی از برگزیدگان جشنواره قرآن «شمس الضحی» در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از پارسایی، شهردار صدرا، گفت: خیلی خوشحالم که شهرداری صدرا با همت بسیار خوب این مسابقات را برگزار کرد تا زمینه ای شود ما علاقمندان عرصه مسابقات قرآنی بتوانیم استعدادهای خود را به نمایش بگذاریم و زمینه رقابت های قرآنی فراهم شود و امیدوارم این موضوع ادامه دار باشد و همه ساله به مناسبت های مختلف مسابقات قرآن در شهر صدرا برگزار شود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=7821

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.