1
۱۸۰ اقدام عملیاتی صنعت برق، برای عبور موفق از اوج بار تابستان ۱۴۰۳؛

بهره برداری از خط تلسکوپی “سفیر” گامی در راستای پایداری شبکه برق شهروندان شیرازی

  • کد خبر : 7830
  • 27 خرداد 1403 - 13:31
بهره برداری از  خط تلسکوپی “سفیر” گامی در راستای پایداری شبکه برق شهروندان شیرازی
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای فارس راه‌اندازی خط تلسکوپی"سفیر" که یکی از ۱۸۰ اقدام صنعت برق برای عبور موفق از تابستان امسال است را گامی در راستای پایداری شبکه برق شهروندان شیرازی دانست.

به گزارش آونگ پرس، مهدی توکلی معاون طرح و توسعه این شرکت، به روند اجرای پروژه “خط تلسکوپی چهارمداره ۲۳۰ به ۶۶ کیلو ولت سفیر” اشاره کرد و گفت: این پروژه که یکی از ۱۸۰ اقدام صنعت برق برای عبور موفق از اوج بار تابستان امسال است، گامی در راستای پایداری شبکه برق شهروندان شیرازی خواهد بود.
وی در ادامه عنوان کرد: طول این خط، ۸ کیلومتر و به صورت چهار مداره با دو مدار ۲۳۰ و دو مدار ۶۶ کیلوولت و با استفاده از برج های تلسکوپی و مشبک در حال اجرا می باشد.
توکلی به موقعیت جغرافیایی این پروژه نیز اشاره کرد و افزود: خط مذکور از بلوار سفیر جنوبی آغاز، پس از عبور از بلوار سفیر شمالی، بلوار فرزانگان و بلوار هنردار سایت تخلیه زباله‌های ساختمانی را دور زده و در نهایت در روستای سید صفری در کیان آباد به خط ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه فارس – ملک مکان متصل میشود.
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر، در پاسخ به این سوال که این پروژه استانی است یا ملی پاسخ داد: پروژه استانی است اما به لحاظ بودجه‌ای می‌توان آن را ملی هم تعریف کرد.
علیرضا کریم‌زاده مجری طرح خطوط انتقال شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز در ادامه به اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه اشاره کرد و گفت: برآورد هزینه اجرای پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان بوده که با توجه به تورم موجود و افزایش قیمت‌ها این مبلغ اکنون ۲۵ درصد افزایش داشته است.
به گفته کریم‌زاده پروژه “خط تلسکوپی سفیر” از خرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز شده طبق برنامه ریزی و پیش بینی انجام شده مقرر بود تا اسفند ۱۴۰۳ بهره برداری شود. اما بنا به درخواست شرکت توانیر و با تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز اجرای پروژه توسط وزارت نیرو با اقدامی جهادی در خردادماه سال جاری پروژه اتمام و آماده بهره‌برداری خواهد شد.
مجری طرح خطوط انتقال شرکت برق منطقه‌ای فارس در ادامه با اهمیت همکاری دستگاه‌های اجرایی و متولی و همچنین شهروندان در زمان اجرای پروژه‌ها ، عنوان کرد: هرچند تعامل ارگان‌هایی همچون شهرداری، نیروی انتظامی و شرکت توزیع برق در اجرای پروژه های شهری بسیار حائز اهمیت است؛ اما مردم مهم‌ترین نقش و تاثیر در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مهم و بزرگ را دارند، چرا که گاهی به اندازه ۳۰ ثانیه عدم توقف و عبور با عجله شهروندان از مسیرهای اطراف طرح، علاوه برمشکلات بسیاری که برای کارگران اجرایی پروژه رقم خواهد زد احتمال وقوع حوادث و افزایش هزینه های اجرایی را در پی خواهد داشت که این امر نیاز به همکاری رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی بین شهروندان دارد.
کریم‌زاده در پایان بر اهمیت راه‌اندازی چنین طرح‌هایی تاکید کرد و ابراز داشت: پروژه‌های بزرگ مقیاس این چنینی قطعاً تاثیرات بسیار زیادی در راستای پایداری شبکه برق و خدمات‌رسانی موثر به هم‌وطنان دارند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=7830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.