7

عوامل قطع درخت و تخریب جنگل دشت برم دستگیر شدند

  • کد خبر : 8553
  • 12 مرداد 1403 - 21:06
عوامل قطع درخت و تخریب جنگل دشت برم دستگیر شدند
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون اظهار داشت: در اقدامی سریع و قاطع، متخلفان تخریب جنگل دشت برم دراین شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش آونگ پرس، محمد امین بیرامی با تشریح اقدامات انجام شده افزود: در یک اقدام سریع و قاطعانه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون موفق به دستگیری متخلفانی شدند که با قطع ۳ اصله درخت بلوط در منطقه حفاظت شده دشت برم، به محیط زیست آسیب جدی وارد کرده بودند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون در ادامه گفت: این متخلفان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
وی یاد آور شد: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با همکاری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و مردم طبیعت دوست،همواره مصمم است تا با هرگونه تخریب محیط زیست برخورد جدی کرده و از منابع طبیعی این شهرستان حفاظت کند.
بیرامی با بیان اینکه چالش قطع درختان جنگلی در سه دهه اخیر در کنار سایر تهدیدات تخریب، تصرف، آتش سوزی و قاچاق چوب بر عرصه های جنگلی جامعه ما سایه انداخته است اضافه کرد: به تاکید کارشناسان باید ریشه این مشکلات را دریافت و درمان کرد چون حفظ این میراث طبیعی و ملی در دنیای صنعتی امروز که تنفس انسان با چالش جدی مواجه شده کمتر از تامین آب و نان نیست.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کازرون ادامه داد: برای مقابله با قاچاق چوب باید تدابیر ویژه انتخاذ شود، برای حل مشکل روز افزون قاچاق چوب به مسائل اجتماعی و اقتصادی حاشیه نشینان جنگل و یا بومیان منطقه باید بررسی های علمی صورت
گیرد، باید در شهرستان های زاگرس نشین کارگروه ویژه برای شناسایی باندهای مافیایی اقتصادی چوب تشکیل شود و طرح ممنوعیت حمل گونه های جنگلی را در همه مبادی ورودی و خروجی شهرستان ها اجرایی کرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=8553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.