6

عوامل قطع درخت و تخریب جنگل دشت برم دستگیر شدند

  • کد خبر : 8553
  • 12 مرداد 1403 - 21:06
عوامل قطع درخت و تخریب جنگل دشت برم دستگیر شدند
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون اظهار داشت: در اقدامی سریع و قاطع، متخلفان تخریب جنگل دشت برم دراین شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش آونگ پرس، محمد امین بیرامی با تشریح اقدامات انجام شده افزود: در یک اقدام سریع و قاطعانه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون موفق به دستگیری متخلفانی شدند که با قطع ۳ اصله درخت بلوط در منطقه حفاظت شده دشت برم، به محیط زیست آسیب جدی وارد کرده بودند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون در ادامه گفت: این متخلفان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
وی یاد آور شد: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با همکاری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و مردم طبیعت دوست،همواره مصمم است تا با هرگونه تخریب محیط زیست برخورد جدی کرده و از منابع طبیعی این شهرستان حفاظت کند.
بیرامی با بیان اینکه چالش قطع درختان جنگلی در سه دهه اخیر در کنار سایر تهدیدات تخریب، تصرف، آتش سوزی و قاچاق چوب بر عرصه های جنگلی جامعه ما سایه انداخته است اضافه کرد: به تاکید کارشناسان باید ریشه این مشکلات را دریافت و درمان کرد چون حفظ این میراث طبیعی و ملی در دنیای صنعتی امروز که تنفس انسان با چالش جدی مواجه شده کمتر از تامین آب و نان نیست.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کازرون ادامه داد: برای مقابله با قاچاق چوب باید تدابیر ویژه انتخاذ شود، برای حل مشکل روز افزون قاچاق چوب به مسائل اجتماعی و اقتصادی حاشیه نشینان جنگل و یا بومیان منطقه باید بررسی های علمی صورت
گیرد، باید در شهرستان های زاگرس نشین کارگروه ویژه برای شناسایی باندهای مافیایی اقتصادی چوب تشکیل شود و طرح ممنوعیت حمل گونه های جنگلی را در همه مبادی ورودی و خروجی شهرستان ها اجرایی کرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=8553

برچسب ها

مطالب مرتبط

26شهریور
رها سازی حقابه محیط زیستی از سد سلمان فارسی در مسیر رودخانه قره آغاج
20شهریور
ثبت تصویر جدید از پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو+فیلم
خبر خوش برای دوستداران حیات وحش و محیط زیست فارس

ثبت تصویر جدید از پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو+فیلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.