3

ماله گاله و هفت برم شیراز، ناامن برای متخلفان شکار و صید

  • کد خبر : 8663
  • 12 مرداد 1403 - 20:57
ماله گاله و هفت برم شیراز، ناامن برای متخلفان شکار و صید
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: طی ده روز گذشته مامورین یگان حفاظت محیط زیست شیراز، در منطقه حفاظت شده مله گاله و تالاب هفت برم شکارچیان متخلف را به دام انداختند.

به گزارش آونگ پرس، کامران اسلاملو با تشریح اقدامات انجام شده اضافه کرد: مقداری گوشت متعلق به یک راس کل وحشی، یک راس قوچ وحشی، تعداد ۱۲ قطعه کبک، ۸ قطعه تیهو، ۶ طرقه، ۱۰ قمری، یک سنجاب، یک هدهد، یک پرنده کنار آبزی زنده گیری شده و مقدار ۱۲۵۰ متر تور راهبند غیرمجاز در تالاب هفت برم از متخلفین کشف و ضبط شد.
اسلاملو با بیان اینکه، پرنده های مکشوفه پس از هماهنگی با مقام قضایی در زیستگاه مناسب رهاسازی شدند افزود: تعداد ۴۰ قطعه ماهی کپور نیز که در تور گرفتار شده بود در تالاب رهاسازی شد،یک قبضه اسلحه ساچمه زنی نیز در منطقه حفاظت شده مله گاله کشف و ضبط شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شیراز خواستار برخورد قاطع با شکارچیان شد و افزود: شکارچیان غیرمجاز از جمله آفت های حیات وحش به شمار می روند که زیست بوم را با خطر جدی روبرو ساخته و لطمه های جبران ناپذیری بر پیکره این حوزه وارد کرده اند.
اسلاملو با اشاره به حفاظت شبانه روزی از تالاب هفت برم و منطقه حفاظت شده ماله گاله ادامه داد: کاهش گونه های جانوری در دهه های اخیر واقعیتی تلخ به شمار می رود که طبیعت بدان دچار شده است که از میان بردن زیستگاه های طبیعی از دلیل های عمده تهدید گونه های مختلف جانوری محسوب می شود. شکار کردن از جمله گران ترین تفریحات بشر، طرفداران فراوانی دارد و افراد بدون توجه به انقراض گونه های نادر و در معرض خطر به آن می پردازند.
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز با حمایت های قاطع قضایی آماده برخورد با هرگونه تخلفات زیست محیطی خواهد بود

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=8663

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.