3
دومین نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شیراز

از برنامه زمان بندی و تعیین محدوده پاکسازی برای دهیاری ها تا برنامه ریزی و آموزش تولید زباله کمتر

  • کد خبر : 8668
  • 07 مرداد 1403 - 16:41
از برنامه زمان بندی و تعیین محدوده پاکسازی برای دهیاری ها تا برنامه ریزی و آموزش تولید زباله کمتر
دومین نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شیراز در سالجاری جهت ساماندهی دفن اصولی زباله ها در بخش های مرکزی، ارژن و سیاخ دارنگون شهرستان شیراز درسالن جلسات سایت دفع زباله برمشور برگزار شد.

به گزارش آونگ پرس، این نشست با حضور مدعوین واعضای کارگروه، به ریاست معاون عمرانی فرمانداری شیراز برگزار شد.
کامران اسلاملو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز محورهایی که معضل پسماند در آن ها کاملا محسوس بود را مطرح و مورد ارزیابی قرار داد و اظهار داشت: راهکارهای پیشنهادی جهت رفع مشکلات زیست محیطی دراین حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز در دومین نشست کار گروه مدیریت پسماند سال جاری، از ساماندهی برای دفن اصولی زباله های بخش های مرکزی و ارژن و اجرایی کردن آیین نامه و قانون مدیریت پسماند در حوزه شهرستان شیراز خبر داد.
اسلاملو ادامه داد: ساماندهی برای دفن اصولی زباله های بخش های مرکزی و ارژن زمانی به نحوه مطلوب صورت می گیرد که مسئولان بخش های مختلف از حداکثر امکانات موجوداستفاده نمایند واز شوراها و دهیاری هادر جهت حل معضل پسماند استفاده کنند و با تنظیم برنامه زمان بندی و تعیین محدوده پاکسازی برای هر دهیاری با توجه به حریم های مربوطه و بانظارت مستقیم و مستمر بخشداران امکان پذیر است.
در این جلسه جهت ساماندهی و کاهش تولید زباله ها فرهنگ سازی در دستور کار کلیه بخش های ارژن و مرکزی و سیاخ دارنگون قرار گرفت همچنین برخورد با متخلفین به خصوص مسوولانی که مدیریت پسماند خود را منطبق با استانداردهای محیط زیست رعایت نمی کنند، مصوب شد.
اسلاملو در ادامه گفت: پاکسازی مستمر وآگاه نمودن اقشار مختلف جامعه با معضلات و مشکلات دفع غیر اصولی پسماند راهکار اساسی در جهت کاهش پسماند و مدیریت آن می باشد و این امر زمانی تحقق می یابد که دستگاهها با کمک و همیاری هم و در راستا پیشگیری و تولید زباله کمتر گام بردارند و دستگاههای اطلاع رسانی همچون صدا و سیما برنامه های آموزشی در زمینه تولید کمتر زباله و دفع اصولی آن تولید نمایند.
دومین جلسه کارگروه پسماند در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضا این کارگروه به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در سایت دفع زباله برمشور به میزبانی سازمان مدیریت پسماند شیراز برگزارشد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=8668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.