3

اقدامات آبفا شیراز برای تداوم تامین آب و گذر از تنش آبی در شهر صدرا

  • کد خبر : 8669
  • 07 مرداد 1403 - 0:29
اقدامات آبفا شیراز برای تداوم تامین آب و گذر از تنش آبی در شهر صدرا
مدیر عامل آبفا شیراز با تاکید بر برنامه‌های فوری جهت تامین آب در شهر صدرا گفت: متاسفانه علی‌رغم پیش‌بینی‌ها با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا و افزایش میزان مصرف آب، چهار حلقه چاه آب آهکی در شهر صدرا خشک‌شده و سایر چاه‌های در شرق صدرا نیز کاهش دبی داشتند که در این راستا اقدامات قابل‌توجهی برای جلوگیری از بحران انجام‌شده است.
به گزارش آونگ پرس، بهمن بهروزی با تاکید بر برنامه‌های فوری جهت تامین آب در شهر صدرا گفت: متاسفانه علی‌رغم پیش‌بینی‌ها با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا و افزایش میزان مصرف آب، چهار حلقه چاه آب آهکی در شهر صدرا خشک‌شده و سایر چاه‌های در شرق صدرا نیز کاهش دبی داشتند که در این راستا اقدامات قابل‌توجهی برای جلوگیری از بحران انجام‌شده است.

مدیر عامل آبفا شیراز ابراز داشت: با اتمام اجرای خط انتقال ۶۰۰ میلی‌متر فلزی از پمپاژ مخزن تعادلی تا خط ۶۰۰ میلی‌متر موجود به طول ۱۲۰ متر، فاز دوم شهر صدرا با افزایش صد لیتر در ثانیه کامل پوشش داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین راه اندازی ۲ حلقه چاه جدید و بهره‌برداری از ۲ چاه بخش خصوصی در اولویت اقدامات قرار گرفته است.

مدیرعامل آبفا شیراز ابراز داشت: اجرای خط انتقال از چاه جنب دانشگاه کشاورزی به طول شش کیلومتر در دست اجرا است؛ همچنین ادامه خط انتقال مخزن تعادلی به طول پنج کیلومتر در برنامه قرار دارد.

این مقام مسئول به آبرسانی و توزیع آب توسط تانکر در نقاطی که مشکل‌دارند نیز اشاره داشت.

مدیرعامل آبفا شیراز تصریح کرد: با توجه به گرمای بی سابقه و افزایش میزان مصرف، مخازن ذخیره پاسخگوی تعداد واحدهای مسکونی در این چند روز اخیر نیست؛ لذا باید ساختمان‌ها افزایش حجم ذخیره داشته باشند، مخصوصاً ساختمان‌های جدید بایستی بر اساس استانداردها ساخت و ساز شود و برای منازل ویلایی نیز داشتن مخزن ذخیره ضرورت دارد.

مدیرعامل آبفا شیراز گفت: قرارگرفتن ساختمان‌ها در ارتفاعات و بالادست مخازن تامین آب، آبرسانی این واحدها را دشوار می کند که امیدواریم با همکاری تمام شهروندان و رعایت دستورالعمل های مدیریت مصرف، از تنش آبی تابستان امسال نیز مثل سال های گذشته با تدبیر و موفقیت عبور کنیم.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=8669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.