1
به بهانه تجلیل از خبرنگاران: 

بررسی مسائل استان فارس و کشور در نشست صمیمی خبرنگاران با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 8688
  • 20 مرداد 1403 - 16:30
بررسی مسائل استان فارس و کشور در نشست صمیمی خبرنگاران با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی
در نشستی که به بهانه تجلیل روز خبرنگار و گرامیداشت مقام خبرنگاران به میزبانی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار شد، از تاکید بر خون‌خواهی شهادت اسماعیل هنیه تا انتقال آب خلیج فارس به استان فارس و موضوع خروج اتباع افغان از استان و انتصاب مدیران غیربومی در استان بحث و گفت‌وگو شد.

به گزارش آونگ پرس، ابراهیم عزیزی در جمع خبرنگاران با اشاره به شهادت حضرت رقیه (س) و نقش حضرت زینب در ماندگاری واقعه عاشورا، گفت: ما کمتر توانسته‌ایم دستاوردهای حضرت زینب (س) را برای کاروان سیدالشهدا که در واقع خبرنگار و روایت‌گر واقعه عاشورا بود تبیین کنیم.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه نقش بزرگی در تحول، اعتماد افزایی و تلاش برای پیشرفت و ایجاد امید در جامعه دارند.

وی افزود: این نشانه اهمیت و جایگاه خبرنگاران و رسانه‌های ما و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آنان است که امروز شما خبرنگاران نقش بزرگی همراه با امانت‌داری دارید.

عزیزی گفت: ما معتقدیم رسانه‌های دیداری ما باید از پذیرفتن نقش روابط عمومی پرهیز کنند و خوشبختانه اصحاب رسانه از پذیرفتن نقش یک طرفه انعکاس دهنده دستگاه‌ها خودداری می‌کنند که نشان‌دهنده آگاهی شما نسبت به ظرفیت خود است.

وی با تاکید براینکه خبرنگاران استان فارس نقد سازنده را مبتکرانه و خلاقانه در پیش گرفته‌اند، گفت: این امر باعث توسعه استان در کشور شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات نمایندگان استان فارس که در مجلس در حال پیگیری است، گفت: در برنامه هفتم توسعه پروژه‌هایی که پیشران، محرک توسعه و آبادانی استان باشد آورده‌ایم.

وی گفت: همچنین بر این باورم که استان فارس و اقدامات نمایندگان آن در شان مردم استان باید باشد چه در زمینه خطوط آزادراهی، پتروشیمی و فرآورده های نفتی و در مسائل زیربنایی صنعت و اقتصادی استان باید توسعه یابد و هرکس بخواهد استان را از مسائل زیربنایی خود دور کند قطعا خائن است.

وی در خصوص رابطه مجلس و دولت گفت: ما برای رابطه بین مجلس و دولت سه اصل اساسی را تبیین کردیم که اولین اصل ما در مجلس حمایت است چون دولت برآمده از رای مردم است که باید محترم شمرده شود و دومین آن هدایت مبتنی بر توجه و تمرکز بر برنامه هفتم توسعه است که دولت نباید با سلیقه شخصی پیش رود و باید بر حول محور برنامه کار کند و اصل سوم ما نظارت است که این چارچوب رابطه ما با دولت در استان و کشور است.

وی ادامه داد: در خصوص ترور شهید اسماعیل هنیه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بدون شک خون‌خواه میهمان شهیدمان خواهیم بود و موضوع مهم انتقام و خون‌خواهی قطعی است.

وی افزود: بدون شک پشتیبانی از جبهه مقاومت یک امر قطعی است و نکته دوم هر اقدامی را در عین حالی که قاطعانه عمل می‌کنیم در مکتب انقلاب یادگرفته‌ایم که هوشمندانه عمل کنیم.

وی تاکید کرد: ما در این صحنه کارگردان هستیم و نقش بازیگر برعهده دیگران است به طوریکه زمان در اختیار ماست، مکان و نوع آن را ما مشخص می‌کنیم.

وی از اصحاب رسانه خواست تا مانع تشدید ضریب شایعات عبری و غربی شوند.

وی از پیگیری موضوع انتقال آب خلیج فارس به استان به عنوان یکی از اولویت‌ها نام برد و گفت: با توجه به اهمیت آب، باید دغدغه مسوولان فعلی و آتی باشد و ماهم مصرانه پیگیر آن هستیم.

وی در خصوص عدم اجرای برنامه ششم توسعه گفت: برنامه ششم طرح بود و لایحه نبود و به همین دلیل دولت در اجرای آن کوتاهی کرد اما برنامه هفتم توسعه به صورت لایحه توسط دولت سیزدهم ارائه شده و دولت موظف به اجرای آن است.

وی در خصوص انتصاب مدیران استان گفت: ما با انتصاب مدیران ضعیف برای استان حساس هستیم چرا که استان فارس نیازمند مدیرانی کارآمد، پرتلاش، متعهد و مسوولیت‌پذیر است و اگر بومی هم شد که قطعا بهتر است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مربوط به اتباع گفت: دولت سیزدهم لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرد که سازمان مهاجرت لایحه دولت را بررسی و ایرادات را اعلام کرد، در این لایحه اتباع سطح‌بندی شده‌اند که اتباع پر خطر، بی ضرر و مفید و … و مدل‌های مختلف برای ارزیابی ارائه شده است که اگر با تصحیح دولت چهاردهم این لایحه تصویب شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی از تامین اعتبار برای مسدود شدن مرز شرقی و جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی به کشور خبر داد و گفت: بزودی عملیات اجرایی مسدود شدن مرز آغاز خواهد شد که با این تصمیم شاهد کاهش مهاجرت‌های عیرقانونی خواهیم بود.

وی در ادامه از آزادراه شیراز اصفهان گفت: همانطور که می‌دانید من یکی از مخالفان افتتاح زودهنگام آزادراه بنا به مشکلاتی که الان است بودیم ، اما الان که افتتاح شده باید تسریع در تکمیل قطعه ۷ و اجرای قطعه ۸ صورت گیرد تا مشکلات آن کمتر شود.

در این نشست خبرنگاران به برخی مسائل صنفی خود نیز اشاره کردند و در پایان نیز از خبرنگاران تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=8688

مطالب مرتبط

19شهریور
کسب ۸۹ رتبه دورقمی توسط دانش آموزان استان فارس در کنکور سراسری
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار با نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

کسب ۸۹ رتبه دورقمی توسط دانش آموزان استان فارس در کنکور سراسری

17شهریور
کریدور زنگزور خط قرمز ایران است؛ وزارت خارجه دیپلماسی فعال را دنبال کند
واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به مواضع اخیر روس ها در خصوص کریدور زنگزور

کریدور زنگزور خط قرمز ایران است؛ وزارت خارجه دیپلماسی فعال را دنبال کند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.