3

باغ «سه گوش» تا سال آینده به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 8699
  • 15 مرداد 1403 - 20:36
باغ «سه گوش» تا سال آینده به بهره برداری می رسد
شهردار منطقه چهار شیراز گفت: باغ «سه گوش» با مساحت 10 هکتار با اعتباری 495 میلیارد تومان باغ خریداری شد و حدود 100 میلیارد تومان برای بهسازی آن هزینه شده است و تا سال آینده این باغ تحت عنوان باغ موزه گبه و صنایع دستی به بهره برداری می رسد.

حسام الدین اسدزاده، امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، گفت: رسانه ها یک سفیر شهرداری هستند و مطابق فرمایش رهبری معظم انقلاب، امیدآفرینی است.

شهردار منطقه ۴ شیراز افزود: شهرداری منطقه چهار از حیث وسعت و جمعیت، پر جمعیت ترین منطقه شهری محسوب می شود و ۳۰۰ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند و وظیفه ذاتی ما را بیشتر می کند و چندین هکتار از باغ ها در این منطقه به مجموعه باغ ها اضافه شده است.

وی گفت: باغ «سه گوش» با مساحت ۱۰ هکتار با اعتباری ۴۹۵ میلیارد تومان باغ خریداری شد و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی آن هزینه شده است و تا سال آینده این باغ تحت عنوان باغ موزه گبه و صنایع دستی به بهره برداری می رسد.

اسدزاده با اشاره به اینکه باغ «ایرانی» ۷۰ درصد پروژه های عمرانی تکمیل شده است و یک نقطه جاذب گردشگری محسوب می شود، افزود: این باغ تا دهه فجر به بهره برداری می رسد و روی نقطه بلوار مهندسین ۲۲۶ هکتار فضا در این منطقه وجود دارد که باغ «وش» و ۲ باغی که قبلا ذکر شد و مجموعه سیمان جزیی از این مناطق است و انتقال اراضی در حال شکل گیری است و تا سال ۱۴۰۴ این کارخانه جابجا می شود.

وی گفت: فضای سبز ۱۰ هکتاری از جمله زمین هایی است که بعد از جابجایی کارخانه در اختیار قرار می گیرد و عملیات عمرانی بعد از انتقال سند انجام می شود.

اسدزاده افزود: منطقه چهار خواستگاه روان آب های منطقه ۶ و یک بودند که به دلیل وجود تقاطع ها محل آبگرفتگی می شود که برای رفع آن عملیات لوله گذاری به وسعت ۲ کیلومتر از میدان معلم – بلوار مطهری – خیابان هویزه تا رودخانه چناررهدار شکل می گیرد و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه اعتبار آن خواهد بود و بخشی از لوله گذاری انجام شد و پس از اجرای این لوله گذاری شاهد آب گرفتگی نخواهیم بود.

وی در ادامه به خدمات به محلات هدف کمتر برخوردار سطح منطقه از جمله محله کشن، درکی، عادل آباد اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه پروژه زورخانه و فرهنگ سرای پارک‌ نوید محمدی کشن در دست اقدام است که در حال اخذ پیمانکار برای اجرای عملیات هستیم.

شهردار منطقه چهار شیراز به باغ جنت به عنوان یکی از پتانسیل بالا در منطقه چهار اشاره کرد و گفت: باغ جنت به عنوان پارک بزرگ شهری است که پروژه خوبی از جمله شهربازی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بخش در دست اقدام است و تا دهه فجر عملیات آن آغاز می‌شود.

اسدزاده ادامه داد: در ضلع شرقی خیابان فرزدقی سردر ورودی فاخر تعریف شده و آمفی تئاتر روباز طراحی شده و همچنین زورخانه مرکزی شهر شیراز و زمین‌والیبال و فوتبال ساحلی و پارک کودک در دست طراحی است.

این مقام شهری به چندین پروژه در سطح منطقه چهار اشاره کرد و گفت: تقاطع غیر همسطح سفیر رحمت شاهد اجرای عملیات پروژه هستیم و دوربرگردان در کمربندی به جهت تسهیل در تردد و کاهش تصادف در دست اقدام است و در نهایت لوپ شمال شرقی شهیدان یغمور که موجب ترافیک جنوب به میدان پارسه بود، در دستور کار قرار دارد که با اجرای این لوپ ترافیک پارسه برطرف خواهد شد و ایمنی کمربندی بالا می‌رود.

وی به تکلیف ۵۷۰ میلیاردی پروژه های عمرانی در شهرداری منطقه چهار نیز اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه هر کدام از مناطق کسب درآمد است که بودجه ۲ هزار و صد میلیارد تومان بوده است و در چهار ماهه ابتدای سال ۱۳۶ درصد بودجه مورد نظر کسب درآمد شده است و بالغ بر از تکالیف شهرداری مناطق پروژه سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد بودجه سرمایه گذاری در سطح این منطقه تعریف شده و در دست اقدام است.

مصطفی کیانی رحیمی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه گفت: امیدوارم جوشش خون این شهید عزیز باعث از بین رفتن، لکه ننگین رژیم صهیونیستی فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه از ظرفیت آگاهانه و هوشمندانه رسانه ها استفاده حداکثری داشته باشیم، افزود: این ظرفیت می تواند به کمک مدیریت شهری بیاید و سرانه رضایتمندی عمومی را افزایش دهیم و رسالت بزرگ رسانه ها، انعکاس کمبودها و مشکلات مردم به مسئولین است و از سوی دیگر دستاوردهای نظام و مدیریت شهری را هم به خوبی به مردم برسانید و این پروژه ها که در این شرایط خاص اقتصادی شکل می گیرد، باید بیش از پیش به مردم گفته شود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=8699

مطالب مرتبط

30شهریور
از افتتاح اّبّرپروژه‌های عمرانی شهری در سال جاری تا تقدیر از اقدامات متعدد شهرداری شیراز
در بازدید مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری شیراز مطرح شد؛

از افتتاح اّبّرپروژه‌های عمرانی شهری در سال جاری تا تقدیر از اقدامات متعدد شهرداری شیراز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.