2

مناطق تحت مدیریت محیط زیست شهرستان بوانات صحنه درگیری با شکارچیان متخلف

  • کد خبر : 8959
  • 24 مرداد 1403 - 17:00
مناطق تحت مدیریت محیط زیست شهرستان بوانات صحنه درگیری با شکارچیان متخلف
علی آسا رییس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان بوانات از درگیری مسلحانه با شکارچیان متخلف و خطرناک خبر داد.

به گزارش آونگ پرس، این مقام مسئول بیان داشت: گروهی از شکارچیان خطرناک ساکن استان مجاور در رویارویی با محیطبانان در پناهگاه حیات وحش دره‌باغ بوانات درگیری مسلحانه داشتند و بسوی ماموران با اسلحه جنگی تیراندازی کردند.
به گفته آسا: این افراد با استفاده از تاریکی شب مخفی و متواری شدند، که در نهایت یک نفر از آنان به دام افتاد و پس از بازجویی و تفتیش وسایل مکشوفه از وی و اقرار متهم در مراجع انتظامی شهرستان، سه نفر دیگر از متهمین شناسایی و در نهایت برای آنان پرونده قضایی تشکیل شد.
رییس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان بوانات با بیان اینکه فرد دستگیر شده روانه زندان شده است ادامه داد: متهمین واجد سوابق متعدد شکار و صید در اقصی نقاط کشور بودند و قبلاً نیز دو مرتبه برای شکار حیوانات تحت حمایت و حفاظت اقدام کرده بودند که در این امر ناکام بوده و با تیراندازی به سمت محیطبانان و استفاده از تاریکی شب متواری شده بودند.
آسا، به برخی از آسیب های ناشی از شکار غیر مجاز به طبیعت و مواهب الهی اشاره کرد و گفت: فعالیت شکارچیان برخی از گونه های جانوری را در معرض انقراض قرار داده است، در بین اینها برخی از گونه ها جزو پرندگانی هستند که هم جمعیت بومی دارند هم مهاجر، از جمله اینها هوبره و پرندگان شکاری از نوع شاهین‌ها مانند بالابان، بحری و شاهین که گونه های در خطر انقراض هستند که هم جمعیت بومی و هم مهاجر دارند.
این مقام مسوول خواستار برخورد قاطع با شکارچیان غیر مجاز شد و گفت : متاسفانه قاچاق و زنده‌گیری و فروش حیات وحش هم به کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین مشکل و مساله را برای بقای این گونه ها ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=8959

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.