2

حل مشکل کم آبی با راه‌ اندازی خط سوم آبرسانی؛ خارج شدن ۶ حلقه چاه از مدار موجب کم‌آبی صدرا شد

  • کد خبر : 9070
  • 06 شهریور 1403 - 23:38
حل مشکل کم آبی با راه‌ اندازی خط سوم آبرسانی؛ خارج شدن ۶ حلقه چاه از مدار موجب کم‌آبی صدرا شد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز به راه اندازی خط سوم آبرسانی از سد تنگ سرخ و شش پیر اشاره کرد و افزود: امیدواریم بخشی از مشکل کم آبی با راه‌ اندازی این خط توسط آب منطقه ای حل شود.

به گزارش آونگ پرس، بهمن بهروزی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه مطالبه گری خبرنگاران باعث می شود مسیولین به خط شوند و مشکلات را حل کنند گفت:کار خبرنگاران از ما مدیران دشوار تر است چرا که قضاوت همراه با صداقت دارید؛ جز لاینفک همه فعالیت ها بخشی خبرنگار ها هستند که اگر خبر درست دهد و واقعیت ها را نشان دهد باعث پیشرفت و آبادانی جامعه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم هم مورد نقد قرار بگیریم و هم روز به روز عرصه فعالیت خود را با کیفیت و کمیت تر کنیم افزود: مهم ترین دغدغه ما دسترسی همه مردم به آب پایدار و بدون مشکل است و قطعا برای کم آبی و بی آبی نگران هستیم و در راستای آب پایدار برای همه تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بار عمده‌ای از مصرف آب در خانه بر دوش بانوان است افزود: ۳۰ درصد آب تولیدی برای شست و شوی ظرف و لباس مصرف می‌شود، لذا کاهش این نوع مصارف کمک شایانی به تامین آب شرب مورد نیاز می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت آبفا شیراز بخشی از تامین آب است و بخش دیگر به سایر حوزه‌ها مثل آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای نیز بستگی دارد.

بهروزی با بیان اینکه صد درصد منابع ما به برق بستگی دارد اظهار داشت: یکساعت قطعی برق ما را تا هشت ساعت قطعی آب مواجه کند چرا که چاه‌ها و تجهیزات ما از برق استفاده می‌کنند و برای جبران کم آبی مجددا مخازن و شبکه به حالت تعادل و تراز برگردد زمان بر است.

وی با اشاره به اینکه آبفا شیراز ۹۶۰ هزار مشترک را تحت پوشش دارد افزود: ۲۰۵ میلیون متر مکعب آب برای این مشترکین تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در ادامه به مشکل بحران آب در شهر صدرا اشاره کرد و گفت: متاسفانه در ابتدای تابستان ۴ حلقه چاه خشک شد و ما این اتفاق را پیش بینی نکرده بودیم برخی مناطق تا ده روز نتوانستیم آب وارد شبکه کنیم که با آب تانکر تامین کردیم.

بهروزی با اشاره به کار شبانه روزی و جهادی برای حل مشکل کم آبی و بی آبی در شهر صدرا تصریح کرد: با راه‌اندازی چاه در شرق و غرب صدرا توانستیم بحران کمبود آب در این شهر را حل کنیم که لازم به توضیح است آبفا توانست ۶ کیلومتر خط آبرسانی را طی مدت ۸ روز به اتمام رساندیم و در این مدت تعداد ۱۰ بیل مکانیکی نیز به صورت جهادی آماده به کار شدند و ظرف ۴۸ ساعت به صورت کار سه شیفت حفاری کردند.

وی با اشاره به مسئله افزایش جمعیت صدرا با ساخت مسکن ملی گفت: افزایش جمعیت بدون توجه به تقویت زیرساخت‌ها باعت ایجاد مشکلاتی چون بحران آب می شود چرا که بیش از ۴۰ هزار مسکن ملی در شهر صدرا در حال ساخت است که این‌ها نیاز به تامین آب دارند.
وی اضافه کرد: اکنون بیش از ۱۲۰ هزار مشترک در صدرا داریم که با راه‌اندازی مسکن ملی و مسکن مهر این عدد به ۱۵۰ هزار خانوار خواهد رسید و قطعاً برای افزایش این جمعیت با کمبود منابع آبی مواجه می شویم.
وی در رابطه با پرداخت حق آب مشترکین توسط شرکت عمران صدرا نیز گفت: شرکت عمران صدرا بیش از چهل هزار واحد شروع کرده به ازای هر واحد ۱۱۰ میلیون تومان هزینه آب و فاضلاب است که فقط دو سال گذشته بخشی از اعتباری که باید بابت مسکن ملی پرداخت کند را داده است.

بهروزی به راه اندازی خط سوم آبرسانی از سد تنگ سرخ و شش پیر اشاره کرد و افزود: امیدواریم بخشی از مشکل کم آبی با راه‌ اندازی این خط توسط آب منطقه ای حل شود.

این مقام مسئول در خصوص اعتبارات عمرانی تخصیص یافته شده گفت: امسال کمتر از پنج درصد اعتبارات مورد نیاز را دریافت کردیم .

وی با اشاره به اینکه از ۲۶۳ حلقه چاه در شهرستان شیراز ۶ حلقه چاه از مدار خارج شد و مابقی کاهش آب داشتند عنوان کرد: علی‎رغم اینکه گمان می‌شود بارندگی‌‎ها امسال خوب بوده است اما سفره‌های آب زیرزمینی به خوبی تغذیه نشده‌اند.

بهروزی با بیان اینکه امیدواریم با راه اندازی کامل خط دوم آبرسانی، ۳ هزار لیتری که قول داده بودیم وارد شیراز شود، بیان داشت: با کامل شدند خط دوم کمک زیادی به تابستان آینده در شیراز و صدرادخواهد شد.

مدیرعامل آبفا شیراز با بیان اینکه حق آبه شهرستان شیراز از خط دوم انتقال آب سد درودزن، ۳ هزارلیتر برثانیه بوده است، گفت: از مجموع این حجم آب، ۵۰۰ لیتر سهم شهر صدرا، حدود ۱۰۰ لیتر سهم بیضاء و مابقی نیز سهم شیراز است اما آنچه دریافت کردیم ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه بوده که به شهر صدرا ۲۸۰ لیتر تخصیص دادیم و بخشی مخزن دوکوهک و بخشی انتهای فاز دو اخیرا وارد مدار شده است با ایستگاه پمپاژ تکمیلی ظرفیت امیدوارم به ۴۰۰ لیتر برسد.

وی همچنین به مجتمع های اشاره کرد که با مشکل کمبود آب مواجه هستند و افزود: شرکت آب و فاضلاب وظیفه دارد تا آب با را با یک فشار معمولی ۲/۴ دهم اتمسفر به درب منازل برساند و برخی نه مخزن ذخیره دارند نه پمپاژ که طبق استاندارد مشترک باید یک‌متر مکعب مخزن ذخیره داشته باشند و این وظیفه خود مشترک است.

بهروزی در رابطه با آبرسانی به باغ شهری ها نیز گفت: هر کجا مجوز داشته باشند بر اساس قانون موظف هستیم آب شرب دهیم که اکنون تنها هفته ای یک تا دو ساعت به باغ شهر ها آب میدهیم.

وی در خصوص نصب کنتور هوشمند نیز عنوان کرد: کنتور هوشمند از امسال جز وظایف ما شده و در حال انجام است.

مدیر عامل آبفا شیراز در پایان ضمن اشاره به فعالیت خوب روابط عمومی آبفا گفت: شرکت آب فاضلاب شیراز به واسطه همکاران خوب از نظر رده بندی بعد از مشهد با اختلاف کمتر از یک درصد در رتبه دوم در کل شاخص ها رسید و در جشنواره شهید رجایی نیز چندین سال است که جزء دستگاه برتر معرفی می‌ شود و همچنین در حوزه تحقیقات و فناوری و شبکه هوشمند جز شرکت های اول هستیم‌.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=9070

مطالب مرتبط

21شهریور
برگزاری مطلوب کنگره شهدا و یادواره شهدای مهندس
محور گفتگوها در جلسه مدیرعامل آبفا فارس و فرمانده بسیج ادارات استان

برگزاری مطلوب کنگره شهدا و یادواره شهدای مهندس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.