0

حضور پررنگ مدیریت شهری شیراز در نمایشگاه کیتکس ۲۰۲۴

  • کد خبر : 49161
  • 27 شهریور 1403 - 16:52
حضور پررنگ مدیریت شهری شیراز در نمایشگاه کیتکس ۲۰۲۴
نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار کیش(کیتکس ۲۰۲۴) در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی کیش با فعالیتهای نظیر برپایی بیش از ۱۵۰ غرفه بخش دولتی و خصوصی، رونمایی از ۱۵ محصول جدید شرکت‌های دانش‌بنیان، برپایی بیش از ۱۵ کارگاه آموزشی، بیش از ۱۰ نشست تخصصی بین مدیران دولتی با بخش خصوصی، همایش تجلیل از فعالان و برترین‌های حوزه آی سی تی، برگزاری گویش تجربه‌ها بود.

به گزارش آونگ پرس، نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار کیش(کیتکس ۲۰۲۴) در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی کیش با فعالیتهای نظیر برپایی بیش از ۱۵۰ غرفه بخش دولتی و خصوصی، رونمایی از ۱۵ محصول جدید شرکت‌های دانش‌بنیان، برپایی بیش از ۱۵ کارگاه آموزشی، بیش از ۱۰ نشست تخصصی بین مدیران دولتی با بخش خصوصی، همایش تجلیل از فعالان و برترین‌های حوزه آی سی تی، برگزاری گویش تجربه‌ها بود.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به حضور مدیریت شهری این کلان‌شهر در نمایشگاه متبوع اظهار کرد: در این نمایشگاه تلاش شد تا بررسی میدانی از همه غرفه‌ها و برنامه‌ریزی مدون برای نحوه تعامل دقیق و مؤثر با آنها در راستای تعالی شهر و الگوسازی برای دیگر شوراهای و شهرداری‌های کشور در دستور کار قرار بگیرد.

مصطفی کیانی رحیمی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه با شرکت تولیدکننده دوچرخه برقی هوشمند به منظور توسعه طرح‌های بهبود حمل و نقل پایدهر هوشمند در سطح شهر شیراز مذاکراتی انجام شد. البته لازم به ذکر است که این شرکت تولید کننده گوشی‌های همراه هوشمند هست و در این راستا رایزنی‌هایی برای ایجاد بسترهای همکاری بمنظور حمایت از تولید داخلی انجام شد.

وی حضور در نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و تبادل تجربیات، حضور در میزگرد چالش‌ها و فرصت‌های اقتصادی پروژه ملی فیبر نوری، تبادل اطلاعات، الگو گیری و سعی بر راهکاریابی برای چالش‌های این حوزه و حضور در میزگرد تأثیر زیست‌بوم تلفن همراه و میزگرد چالش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را از دیگر برنامه‌های حضور خود در حاشیه این نمایشگاه برشمرد.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: استفاده از بستر رسانه‌های دیجیتال مختلف برای اطلاع‌رسانی توانمندی‌ها و نیازمندی‌های هوشمندسازی شهر شیراز و رایزنی با مسئولین اپراتور دوم به‌منظور توسعه دیجیتال و بهبود موارد آموزشی موردنیاز کارمندان شهرداری و دیگر شهروندان نیز در این نمایشگاه دنبال شد.

کیانی رحیمی به جلسه خود با علی‌اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و محمدعلی یوسفی زاده عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل آسیاتک و بررسی چالش‌های اجرای فیبر نوری در شهر شیراز، برنامه‌ریزی و رایزنی با سازمان بازرسی کشور و سازمان‌های مرتبط با اجرای فیبر نوری برای رفع چالش‌ها اشاره نمود و تصریح کرد: بلافاصله پس از پایان نمایشگاه، جلسات موردنیاز در شیراز برگزار و صورت‌جلسه‌های لازم تنظیم شد.

وی بررسی عملکرد، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شرکت‌ها یا نهادهای شرکت‌کننده در نمایشگاه به‌منظور حلقه واسط برای ایجاد هم‌افزایی هوشمند بین فعالان حوزه دیجیتال و متعاقب آن هم‌افزایی در حوزه‌های دیگر جامعه، تهاتر توانمندی‌ها و نیازمندی‌ها با یکدیگر و همچنین ایجاد سازوکاری فراگیر، نافذ و پایدار به‌منظور حمایت از فعالین فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه بازار جهانی و تبادل علم و تجربه با سایر کشورها به‌ویژه کشورهای پیشرو و تعالی نخبه پروری دیجیتال را از مهم‌ترین جلساتی عنوان کرد که در حاشیه نمایشگاه اجرایی شد.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اثربخشی هر چه بهتر این موضوع فرم‌هایی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت تا شرح کاملی از عملکرد، پتانسیل‌های صادرات یا واردات، توانمندی‌ها و نیازمندی‌ها، طرح‌های مبتکرانه، کاتالوگ‌های دیجیتال و دیگر اطلاعات خود را در اختیار ما قرار دهند تا این مهم با جدیت دنبال شود.

کیانی‌رحیمی تصریح کرد: سایت‌های مرتبط با شورای اسلامی و شهرداری شهر شیراز به‌منظور آشنایی بیشتر، دریافت نظرات برای تقویت و تسهیل فرآیندهای ذیل آن‌ها در شهرداری مناطق در معرض دسترسی عمومی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به گفته معاون وزیر ارتباطات، کلان‌شهر شیراز پس از تهران بهترین بستر برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در اختیار دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز نیز از تبادل بیش از ۱۰ تفاهم‌نامه و قرارداد بین ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد: در حاشیه این نمایشگاه، نشست صمیمانه‌ای با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، ریاست کمیسیون فاوای اتاق بازگانی ایران و همچنین فعالین حوزه تأمین تجهیز و مجری دیتاسنتر نیز برگزار شد.

حجت رئیسی ادامه داد: در این نشست موضوع همکاری در خصوص تجهیز دیتاسنتر شهرداری شیراز به‌صورت مشارکتی مطرح و مقرر شد پس از اتمام نمایشگاه جلسات مشترک کارشناسی برگزار شود. همچنین مذاکراتی پیرامون شرکت در نمایشگاه جیتکس دوبی و ارتباط فعالان فاوای ایران به بازار جهانی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: معاون وزیر ارتباطات در این نشست از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای حضور در کلان‌شهر شیراز دعوت کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز اعلام کرد که شیراز آماده راه‌اندازی نمایشگاه مجازی دائمی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بستر سایت مرکز نوآوری شهرداری شیراز است و در این راستا تمام اطلاعات و فیلم‌های مرتبط با این نمایشگاه به همراه برنامه‌های جانبی آن شامل جشنواره فاوا، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، گویش تجربه‌ها، میزگردها و…نیز برگزاری خواهد شد.

رئیسی اضافه کرد: بررسی شرکت‌های تأمین امنیت سایبری، شرکت در کارگاه آموزشی در راستای به‌روز شدن روش‌های امنیتی سایبری، شرکت در همایش گویش تجربه‌ها با حضور معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال، پیگیری عقد تفاهم‌نامه با فعالان و انجمن‌های این حوزه به‌منظور اخذ نمایندگی در شهر شیراز و توسعه مشارکت‌های مردمی در توسعه فناوری اطلاعات نیز توسط شهرداری شیراز در این نمایشگاه دنبال شد.

وی گفت: در راستای داشتن شهری هوشمندتر، مواردی همچون: راه‌اندازی سامانه پایش آتش‌نشانی با هوشمند کردن خودروها، پایش خودروها و لباس آتش‌نشانان، راه‌اندازی سامانه هوشمند نشست سازه‌ها و اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران به‌منظور جلوگیری از بحران‌هایی مثل متروپل، راه‌اندازی سامانه هوشمند کنترل آب‌های زیرسطحی، کنترل هوشمند ضایعات، چراغ‌قرمز هوشمند، فضای سبز هوشمند، چراغ‌های معابر و پارک‌ها، اندازه‌گیری هوشمند ریز گردها، پارامترهای موتوری و دیزل و هوشمند سازی و بهبود محیط زیست در این رویداد پیگیری شد.

لازم به ذکر است مدیریت شهری شیراز در این میزگرد به معرفی ظرفیت‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز پرداختند و اعلام آمادگی برای مشارکت در رفع مشکلات تجهیزات مرتبط با حوزه فاوا کردند و پروژه‌های فناوری موردنیاز شهرداری را به مخاطبین شرح دادند، شایان‌ذکر است که این میزگردها از کانال آپارات اتاق بازرگانی ایران به‌طور مستقیم پخش شدند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.