0

گردشگران را برمبنای مفهوم «گردشگری-شهروند» شهروندان افتخاری خود می‌دانیم

  • کد خبر : 49598
  • 06 مهر 1403 - 19:16
گردشگران را برمبنای مفهوم «گردشگری-شهروند» شهروندان افتخاری خود می‌دانیم
شهردار شیراز با تبریک روز جهانی گردشگری و تأکید بر جایگاه بین‌المللی این کلان‌شهر گفت: همسو با رویکرد جهانی گردشگری هزاره سوم برمبنای مفهوم «گردشگری-شهروندی»، گردشگران را شهروندان افتخاری خود می‌دانیم و در انتظار دیدارشان هستیم.

به گزارش آونگ پرس، محمدحسن اسدی با تبریک روز جهانی گردشگری اظهار کرد: همسو با رویکرد جهانی گردشگری هزاره سوم که بر مفهوم «گردشگری-شهروند» تأکید دارد گردشگران را شهروندان افتخاری خود می‌دانیم و در انتظار دیدارشان هستیم.

متن پیام شهردار کلان‌شهر شیراز و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان بدین شرح است؛

به نام خدا

مایلم به عنوان شهردار شیراز صمیمانه‌ترین درودها را به بهانه روز جهانی جهانگردی، همراه با تقدیم بهترین آرزوها به فعالان جهانگردی در سرتاسر دنیا ارسال کنم.

مایه مسرت و خرسندی است که در چهل و پنجمین سال نکوداشت روز جهانی جهانگردی راوی این پیام تبریک ویژه برای آن دسته از اهالی سفر باشم که خود را درقبال ترویج فرهنگ سفر، حمایت از جوامع محلی و حفاظت از میراث فرهنگی و محیط زیست مسئول می‌دانند. معتقدم که سفر ما را به هم نزدیک می‌کند.

بیا که نوبت صلح است و دوستی و عنایت

روز جهانی جهانگردی که هرساله در تاریخ ۲۷ سپتامبر با تأکید بر افزایش آگاهی از مسئولیت‌های زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی گرامی داشته می شود امسال حامل یک پیام ویژه برای جهانیان است: -“گردشگری و صلح” .

ما امسال روز جهانی گردشگری با شعار صلح جهان را در حالی جشن می‌گیریم که همزمان مردم این سیاره در بحران به سر می‌برند.

جهان ما امروز از افراطی‌گری، جنگ و خشونت رنج می‌برد. تمرکز شعار امسال رفع مناقشات جهانی و دستیابی به صلح است. گردشگری خواهد توانست به عنوان پلی میان فرهنگ های مختلف باعث ترویج دوستی، کاهش در گیری و تحقق صلح شود.

بیاییم با درک تفاوت‌ها، احترام به فرهنگ‌های مختلف، شناخت ابعاد معنوی روح انسانی و با تبعیت از آموزه‌های دینی-اخلاقی و انسانی، به مدارا توسل بجوییم و با پرهیز از خودخواهی و نفرت از دیگری، در بنیان‌گذاری صلح پایدار، در هر جایگاهی که هستیم، مشارکت کنیم.

روز جهانی گردشگری، بار دیگر به ما خاطرنشان می‌کند که جهان، نیازمند ایجاد گفتمانی است عاری از تحریف و به‌دور از پیش‌داوری‌های مبتنی بر برداشت‌های زیانبار؛ تا بنیان طرد و دیگرستیزی را از میان برده و امکان تفاهم ملت‌ها و گفتگوهای میان تمدنی، توسعه سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی، عمرانی و زیست محیطی در سایه احترام به تفاوت‌های فرهنگی، دینی و نژادی را برقرار سازد.

شرح مهمان‌نوازی و انسان‌دوستی در گذار زمان، مهمترین عواملی بوده‌اند که این سرزمین را مکانی مناسب برای آمدوشد گردشگران کرده است.

اعتبار و جایگاه بین المللی شیراز به عنوان مهد تمدنی، فرهنگی و مذهبی ایران برای همگان روشن است. حال شیراز توانسته است در مسیر بالندگی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، پایتخت زیست محیطی مجمع شهرهای آسیایی، از سوی بسیاری یک انتخاب منحصربفرد برای اقامت، درمان و سرمایه‌گذاری باشد.

از این رو مایل هستم بگویم همسو با رویکرد جهانی گردشگری هزاره سوم که بر مفهوم «گردشگری-شهروند» تأکید دارد گردشگران را شهروندان افتخاری خود می‌دانیم و در انتظار دیدارشان هستیم.

بار دیگر تمایل دارم تبریکات خود را بابت این روز مهم تقدیم دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی و همه شیفتگان شیراز کنم و بگویم:
رزق با پای میزبان می‌رسد از خوان غیب
میزبان ماست هرکس می‌شود مهمان ما

با تقدیم گرمترین درودها
محمدحسن اسدی
شهردار شیراز

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.