1
رئیس شورای شهر شیراز:

تفاهم‌نامه مثلث طلایی گردشگری، نقطه عطفی برای توسعه گردشگری ایران است

  • کد خبر : 49858
  • 12 مهر 1403 - 11:45
تفاهم‌نامه مثلث طلایی گردشگری، نقطه عطفی برای توسعه گردشگری ایران است
ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، در مراسم امضای تفاهم‌نامه "طلایه‌داران گردشگری ایران" میان شهرهای شیراز، اصفهان و یزد، این همکاری سه‌جانبه را گامی بزرگ در جهت توسعه صنعت گردشگری کشور و ارتقای جایگاه شیراز به عنوان یک جهان‌شهر توصیف کرد.
به گزارش آونگ پرس، ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، امروز در این آیین ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و ادای احترام به شهدای حزب‌الله، گفت: «امروز مفتخریم که با همدلی و هم‌افزایی، تفاهم‌نامه همکاری مثلث طلایی گردشگری میان سه شهر شیراز، اصفهان و یزد به امضا رسید.»
وی افزود: «شیراز یکی از ارکان مهم گردشگری در ایران و خاورمیانه است و با بناهای تاریخی و فرهنگی خود، همانند کتابی پر از رمز و راز است که قابلیت تدوین و تفسیر دارد. این شهر علاوه بر جایگاه گردشگری، به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا و مرکز ادب و فرهنگ، زبانزد همگان است.»
حسینی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فراوان میان شیراز، اصفهان و یزد، این سه شهر را به معنای واقعی یک “مثلث طلایی مقدس” دانست و گفت: «ما همچون شما برای رشد و پیشرفت شیراز تلاش می‌کنیم تا این شهر در تراز واقعی خود قرار گیرد.»
رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر ضرورت تلاش تیمی و هم‌افزایی برای پیشرفت، افزود: «در سند توسعه شیراز، ۷۲ رویکرد تعیین شده که ۸ مورد آن به حوزه گردشگری اختصاص دارد. شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت، دارای سندی مهم است که بخش اصلی آن به گردشگری اختصاص دارد.»
ح
او در ادامه گفت: «هدف ما این است که شیراز به عنوان یک جهان‌شهر و حرم‌شهر شناخته شود و برای تحقق این هدف از ظرفیت‌های دو شهر اصفهان و یزد نیز بهره خواهیم برد. امروز با امضای این تفاهم‌نامه، گامی مهم برای اتصال سه نقطه نورانی شیراز، یزد و اصفهان برداشته می‌شود.»
حسینی در پایان تأکید کرد: «برای اجرای این تفاهم‌نامه، به هیاتی اندیشه‌ورز علمی و بخش خصوصی نیازمندیم و باید بانک اطلاعاتی مشترکی از توانمندی‌ها، قوانین و مصوبات این سه شهر ایجاد شود. همچنین، از ظرفیت ۳۳ نماینده مجلس، ۸ عضو شورای عالی استانی و ۴۱ عضو شورای شهر برای ارتقای این بخش بهره‌برداری خواهیم کرد.»
لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.