0
رئیس کميسيون خدمات شهر شورای اسلامی شهر صدرا:

حل مسئله سگ های بلاصاحب آگاهی و همراهی شهروندان را می طلبد

  • کد خبر : 50481
  • 26 مهر 1403 - 14:54
حل مسئله سگ های بلاصاحب آگاهی و همراهی شهروندان را می طلبد
مهدی کشاورزی، رئیس کميسيون خدمات شهری شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه حل مسئه سگ های بلاصاحب و ولگرد در صدرا نیازمند آگاهی و همراهی شهروندان است، اظهار داشت: شهرداری صدرا با همکاری انجمنهای مردم نهاد، در سالهای اخیر اقدامات خوبی ازجمله ایجاد کمپهای ویژه نگهداری سگ های بلاصاحب انجام داده است، اما کافی نبوده و همچنان شاهد این معضل و نارضایتی شهروندان هستیم.

به گزارش آونگ پرس ، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر صدرا افزود: سال گذشته، ساماندهی سگ های بلاصاحب تا جایی که ظرفیت منابع شهرداری اجازه میداد، با اقداماتی نظیر شناسایی ، زنده گیری، عقیم سازی و انتقال به کمپ را انجام داده است.

کشاورزی با اشاره به نشست های مشترک با دانشکده دام پزشکی شیراز، افزود: شهروندان اطمینان داشته باشند در آینده نزدیک با همکاری دانشکده دامپزشکی این سگها شناسایی و زنده گیری شده و پس از انجام معاینات تشخیصی دامپزشک، انگل تراپی، واکسیناسیون، عقیم سازی و پلاک گذاری در نهایت واگذاری و رها میشوند.
کشاورزی با بیان اینکه تلاش ما این است که فرایند زنده گیری و واکسیناسیون سگ های بلاصاحب به صورت کاملا اصولی صورت گیرد، گفت: سگهای پلاک دار فاقد هرگونه عوامل بیماری زا باشند.
رئیس کمیسیون خدمات شهر شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه غذا دادن به سگهای بلاصاحب موجب ماندگاری آنها در شهر و افزایش تولید مثل میشود، از شهروندان تقاضا کرد که در این خصوص با شهرداری همکاری نموده و زباله ها را در ساعت مقرر، در مخازن مربوطه و مکانهای تعیین شده شهرداری قرار دهند و از تخلیه زباله در معابر عمومی، اطراف مخازن زباله و انهار سطح شهر پرهیز شود.
وی تاکید کرد: با تشکیل کارگروهی در رابطه با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط نظیر محیط زیست، دام پزشکی، سازمان های مردم ها و کارشناسان ذیربط، همچنین برگزاری دوره آموزشی ویژه مسؤلان شهر و شهروندان، موضوع ساماندهی و جمع آوری سگهای بلاصاحب، بصورت علمی مدیریت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.