0
شهردار کلان‌شهر شیراز عنوان کرد؛

احداث هم‌زمان چندین تقاطع غیرهمسطح در سطح این کلان‌شهر برای بهبود زیرساخت‌های ترافیکی/ احداث تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی در یکی از پرترددترین نقاط شهر شیراز

  • کد خبر : 51543
  • 01 آذر 1403 - 0:54
احداث هم‌زمان چندین تقاطع غیرهمسطح در سطح این کلان‌شهر برای بهبود زیرساخت‌های ترافیکی/ احداث تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی در یکی از پرترددترین نقاط شهر شیراز
شهردار شیراز با اشاره به احداث هم‌زمان چندین تقاطع غیرهمسطح در سطح این کلان‌شهر، گفت: احداث این تقاطع‌های غیرهمسطح، کمک شایانی به بهبود زیرساخت‌های ترافیکی و تسهیل عبور و مرور و همچنین بهبود کیفیت زندگی شهروندان خواهد کرد.

به گزارش آونگ پرس ، محمدحسن اسدی با اشاره به احداث هم‌زمان چندین تقاطع غیرهمسطح در سطح شیراز اظهار کرد: احداث این تقاطع‌های غیرهمسطح، کمک شایانی به بهبود زیرساخت‌های ترافیکی و تسهیل عبور و مرور و همچنین بهبود کیفیت زندگی شهروندان خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از این تقاطع‌های غیرهمسطح در حال احداث تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی است که به‌منظور اتصال بولوارهای قائم(عج) و احمدی در جهت دسترسی هرچه بهتر شهروندان به مرکز شهر و از جنوب و شمال شهر به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) وهمچنین ایمن‌سازی و تسهیل در ترافیک عبوری در حال احداث است.

شهردار شیراز اجرای تقاطع‌های غیر همسطح در سطح این کلان‌شهر را یکی از اجزای حیاتی زیرساخت‌های شهری و حتی بین‌شهری قلمداد و بیان کرد: امروزه با تولید روزافزون خودرو، در کلانشهرهایی مثل شیراز، پل‌ها نقشی کلیدی در کاهش ترافیک و تسهیل عبور و مرور ایفا می‌کنند.

اسدی بابیان اینکه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی در یکی از پرترددترین نقاط شهر شیراز در حال احداث است، تصریح کرد: مدیریت شهری طبق نیازسنجی و با در نظر گرفتن نیاز به بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در این منطقه، مبادرت به احداث این تقاطع غیرهمسطح کرده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری بابیان اینکه این پروژه شهری با تکیه‌بر توان فنی و تخصصی نیروهای خدوم در سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در دست احداث است، به مشخصات فنی این پروژه اشاره کرد و افزود: تقاطع غیر همسطح قائم-رحمت-احمدی دارای دو پل رفت‌وبرگشت مجزای شمال به جنوب و بالعکس است که سیستم عرشه پل در طرفین بولوار رحمت به‌صورت دال مجوف درجاریز و در دهانه وسط روی بلوار رحمت با ۳۵ متر طول دهانه به‌صورت عرشه مرکب از تیر پیش‌ساخته و دال بتنی است.

وی این پروژه را یکی از پروژه‌های بزرگ در حوزه حمل‌ونقل شهری برشمرد و ادامه داد: این تقاطع غیرهمسطح دارای ۸۹ شمع و ۴۸ ستون است که عملیات اجرای شمع‌ها، ستون‌ها و بتن‌ریزی دیوارهای رمپ‌های ورودی و خروجی آن به پایان رسیده و در ادامه عملیات عمرانی این پروژه طی هفته گذشته عملیات تیر گذاری آن در امتداد بلوارهای قائم و احمدی و بر فراز بلوار رحمت انجام شد و اجرای اسکافلد و قالب‌بندی زیر عرشه پل از دیگر فعالیت‌هاست.

شهردار شیراز با عنوان اینکه این پروژه در حال حاضر حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: پس از تکمیل این تقاطع غیرهمسطح، در ۲ سمت آن یعنی در بلوار رحمت نیز ۲ پل دیگر پیش‌بینی‌شده است که به‌صورت دوربرگردان اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=51543

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.