3

تعویض مقره های سرامیکی خط ۶۰۱ ایستگاه طبیعت امور انتقال برق بوشهر با موفقیت انجام شد

  • کد خبر : 11241
  • 17 خرداد 1402 - 15:16
تعویض مقره های سرامیکی خط ۶۰۱ ایستگاه طبیعت امور انتقال برق بوشهر با موفقیت انجام شد
مدیر امور انتقال نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه بر اثر ایجاد آلودگی و مه غلیظ در محدوده برج های ایستگاه طبیعت امور انتقال برق بوشهر تعویض مقره های سرامیکی خط 601 این ایستگاه در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت :عملیات تعویض این مقره ها با موفقیت انجام شد.

آونگ پرس ، به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر ، مهندس محمدرضا شجاعی پور با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه افزود : اخیرا ایجاد آلودگی و مه غلیظ در محدوده برج های دارای مقره های سرامیکی با خاموشی مشترک مواجه گردید که با تعویض و نصب مقره های سلیکونی طی خاموشی ۴ ساعته حدفاصل برج های یک الی ۵۹ شرکت ، موضوع سامان یافت.

این مقام مسئول، شبکه برق را یکی از زیرساخت های بسیار زیربنایی جوامع امروزی دانست که قطع آن می تواند باعث تحت تأثیر قرار گرفتن زیرساخت های دیگر مانند شبکه های مخابراتی و ارتباطاتی، شبکه های آب رسانی و شبکه های حمل ونقل شود و اضافه کرد :از این رو رصد و پایش دایم مقره ها و احتمال تاثیر گذاری آلودگی بر روی آن بسیار حایز اهمیت است.

مدیر امور انتقال نیروی برق استان بوشهر ادامه داد :در اصطلاح فنی بین شبکه برق و دیگر زیرساخت ها وابستگی عملکردی وجود دارد و قطع شبکه برق باعث توقف یا اختلال در عملکرد سایر زیرساخت ها می شود.

وی خاطر نشان کرد : قطع برق، زندگی روزمره یکایک شهروندان را تحت تأثیر قرار می دهد و آثار منفی اجتماعی دارد وجود گرد و غبار شدید در سالهای اخیر که منشاء آن بعضی از کشورهای همسایه بوده و باعث بروز خسارات زیاد به ابعاد مختلف کشور از جمله مشکلات و آسیب هایی به شبکه برق گردیده و هزینه های زیادی را به صنعت برق تحمیل کرده است.

مهندس شجاعی پور اظهار داشت : افزایش آلودگی هوا و مواد شیمیایی، باعث افزایش میزان قطعی شبکه برق می شود. و بررسی اثرات آلودگی هوا و مواد شیمیایی بر قطعی برق شبکه بسیار ضرورت دارد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=11241

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.