2

محلات در تولید گل سرآمد است

  • کد خبر : 13546
  • 25 خرداد 1402 - 17:01
محلات در تولید گل سرآمد است
مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با تلاش فعالان عرصه گل و گیاه شهرستان محلات رکودی در این صنعت مشاهده نمی‌شود.

آونگ پرس ،  مهندس علی صفری ۲۵ خردادماه در مراسمی که به منظور گرامیداشت روز گل و افتتاحیه مراسم اولین نکوداشت شهر محلات در بوستان ملی سرچشمه و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شازند و اعضای شورای اداری شهرستان محلات برگزار شد، با اشاره به تقارن روز ملی گل با هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: رونق صنعت گل در شهرستان محلات مدیون هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: هر زمان که قرار بوده است از افتخارات استان مرکزی نام برده شود، به واسطه گل و گیاه و ماهیان زینتی، از محلات که از قطب‌های تولید گل و گیاه و ماهیان زینتی کشور است، یاد شده است.

وی با بیان اینکه محلات از نظر تولید گل سرآمد است به مشکلات تولید در این عرصه اشاره کرد و گفت: اگرچه طی سالیان گذشته مشکلات بسیاری حل شده است اما مشکلات دیگری وجود دارد و تغییر مطالبات کشاورزان نشان از پیشرفت این صنعت دارد. با تلاش فعالان این عرصه رکودی در این صنعت مشاهده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: محلات بهشت استان و کشور است و باید تلاش بیشتری برای شناساندن ظرفیت‌های آن انجام شود. برگزاری نمایشگاه گل جزو افتخارات است. شناخته شدن محلات به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور حاصل تلاش‌های کشاورزان، برگزاری نمایشگاه و رفت‌وآمد مسئولان است.

صفری گفت: با استفاده از ظرفیت موجود می‌توان هفته فرهنگی شهر را برگزار کرد. محلات بهشت استان و کشور است و باید تلاش بیشتری برای شناساندن ظرفیت‌های آن انجام داد و به این واسطه می‌توان گردشگران بسیاری را به شهرستان جذب کرد.

وی اظهار کرد: محلات بزرگترین صادر کننده ماهیان زینتی کشور است و اولین مجتمع ماهیان زینتی در کنار دهکده گل در حال احداث است که طی چند ماه آینده واگذاری آن صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: به دنبال توسعه دهکده گل و رفع مشکلات آب این دهکده هستیم. ورود برخی از فعالان عرصه سنگ به عرصه گل و گیاه غنیمتی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی که به این مراسم ارسال شد، با برشمردن ویژگی‌های گل، این روز را تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: نامگذاری این روز بنام “روز محلات” را به فال نیک می‌گیریم و از این فرصت برای تلاش بیشتر همگانی در مسیر آبادانی و فعال‌سازی تمام استعدادهای مرز و بوم شهرستان بهره خواهیم جست.

امروزه این سرزمین در آستانه تحولاتی عظیم قرار گرفته و این مهم با همت تمام مردان مرد و عزم یکایک زنان و جوانان برومند رقم خورده است.

این مراسم با حرکت نمادین کارناوال خودروهای گل‌آرایی شده از پایانه صادراتی گل و گیاه محلات آغاز شد و با حرکت در خیابان‌های شهر، به طرف سرچشمه، ادامه یافت.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=13546

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.