1

نماینده فارس در لیگ برتر فوتبال بانوان نیازمند حمایت است

  • کد خبر : 15704
  • 29 خرداد 1402 - 14:59
نماینده فارس در لیگ برتر فوتبال بانوان نیازمند حمایت است
سرمربی تیم لیگ برتری بانوان فراایساتیس کران فارس، با طرح این موضوع که در رشته ورزشی فوتبال، این تیم تنها نماینده فارس در لیگ برتر کشور است، خواستار حمایت بیشتر از سوی مسئولان ارشد استانی به ویژه در زمینه زیرساختی شد.

آونگ پرس ، پروانه کران خسروی که از سال ۸۶ وارد عرصه مربیگری حرفه‌ای شده و تاکنون تیم‌های پایه، لیگ یک و لیگ برتری فوتبال بانوان را هدایت کرده است، به ایسنا گفت: سال ۹۶ باشگاه خودم به نام فراایساتیس کران را با برنامه‌ای بلند مدت تاسیس کردم.

او ادامه داد: در این راستا آقای مسعود مقیم به عنوان مشاور کنار تیم بودند و بدون هیچ چشم داشتی به ما کمک کردند. در سال ۹۷ قهرمان نوجوانان استان فارس و سال ۱۴۰۰ با اقتدار و بدون هیچ باختی قهرمان لیگ یک کشور شدیم و بدین ترتیب به لیگ برتر سال ۱۴۰۱ راه یافتیم.

کران‌خسروی با بازیکنان آکادمی خودم که جوان‌ترین تیم در لیگ برتر بودند، مقابل تیم‌های قدرتمندی نظیر خاتون بم و سپاهان و تیم های خوب دیگر لیگ برتر، نتیجه های قابل قبولی گرفتیم، خاطرنشان کرد: هدف ما فقط ماندن در لیگ برتر بود.

خسروی درباره تعداد بازیکنان شاخص این تیم گفت: از تیم ما آریانا جوزای و مانا پارسایی و آوا داوودی به تیم ملی نوجوانان، راحیل جعفری به تیم ملی جوانان و یاسمین برازنده به تیم ملی بزرگسالان راه یافتند. به جرات می‌توانم بگویم باشگاه ما جور کل استان فارس را در رشته فوتبال بانوان بردوش دارد.

او گفت: استان فارس مملو از بازیکنان با استعداد و توانایی بالاست اما متاسفانه از نظر زیرساختی مشکلات فراوانی دارد که توجه بیشتر مسئولان را می طلبد. تیم خودمان هم تنها تیم لیگ برتر فوتبال در هر دو بخش آقایان و بانوان بود که توقع داشتیم از این تیم جوان و باانگیزه حمایت های بیشتری انجام می شد.

این مربی فوتبال بانوان گفت: اولین شخصی که این تیم را همه جانبه حمایت کردند، آقای قادری نماینده محترم شیراز در مجلس شورای اسلامی بودند. کمک های سخت افزاری هم از سمت اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال انجام شد.

وی درباره هزینه های  این تیم برای یک فصل در سطح اول فوتبال کشور گفت: هزینه تیم ما حداقل شش میلیارد تومان است، اما  تیمی مثل خاتون بم که پارسال قهرمان شد، با ٣٠ میلیارد کار را بست و پیش برد؛ یعنی هزینه ما برای یک‌ تیم ‌لیگ برتری زیاد نیست و عمده مخارج هم ایاب و ذهاب و هتل بود، شاید باور نکنید که تیم ما تمام مسیرها را با اتوبوس تردد کرده است.

سرمربی فرا ایساتیس کران در خصوص برنامه‌های این تیم برای فصل بعد گفت: برای فصل آتی به دلیل نبود اسپانسر و حمایت مالی، هنوز هیچ برنامه ریزی خاصی انجام نشده است. به عنوان تنها نماینده از استان  فارس در لیگ برتر کشور، انتظار بیشتر از استاندار محترم، نمایندگان محترم مجلس و مسئولان ذی ربط داریم. متاسفانه بازیکنان با انگیزه و با استعداد استان گاهی مجبور می شوند به استان های دیگر بروند تا هم امرار معاش کنند و هم علاقه ذاتی خود را دنبال کنند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=15704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.