3

پایش و پیشگیری و اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده ارژن پریشان در ساعت های نخست با کمترین خسارت

  • کد خبر : 16716
  • 30 خرداد 1402 - 16:28
عباس راستی مسوول منطقه حفاظت شده ارژن استان فارس ، از پیشگیری و پایش و خاطفاء حریق در منطقه ارژن در ساعت های نخست با کمترین خسارت خبر داد و بیان داشت : واکنش سریع محیط بانان پر تلاش منطقه حفاظت شده ارژن که در حال گشت و کنترل منطقه بودند موجب گردید یک فقره آتش سوزی با تلاش فراوان و در حد اقل زمان با کمترین خسارت مهار شود.

آونگ پرس ، به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ، راستی در ادامه وسعت این آتش سوزی را کمتر از ۲۰ متر مربع اعلام کرد و افزود : رصد و پایش محیط بانان در این حادثه آنقدر سریع و پر شتاب بود که آتش فرصت تسری به سایر عرصه ها را نیافت و در کمترین زمان خاموش شد.
مسوول منطقه حفاظت شده ارژن استان فارس اضافه کرد :  آتش سوزی به عنوان یکی از عوامل اصلی اختلال و تغییر در اکوسیستم های طبیعی محسوب می شود. شناسایی عوامل مؤثر در وقوع آتش سوزی و تهیه الگوی مکانی خطر آن یکی از ابزارهای اساسی جهت دست یابی به راهکارهای کنترل و مقابله با آتش سوزی است.

میزان آتش سوزی در عرصه های محیط زیست و طبیعی در این منطقه در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیر داشته این در حالی است که به علت بارندگی های مناسب منطقه مستعد آتش سوزی است ، کاهش آتش سوزی ها به علت رسد مداوم و پایش مستمر محیط بانان و تشکل های محیط زیست و علاقه مندان به طبیعت است.
وی با اشاره به گستره اراضی جنگلی و مرتعی و نیز کمبود نیرو و تجهیزات کافی در مواقع بحرانی در منطقه ارژن گفت: نیاز است نسبت به اختصاص و نوسازی تجهیزات جهت حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی جهت پایش و پیشگیری و اطفاء حریق یگان‌های حفاظت محیط زیست انجام پذیرد و اجرای گارگاههای آموزش پایش و پیشگیری و اطفا حریق برای جوامع محلی از ضروریات است که باید از سوی مسوولان پیگیری شود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=16716

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.