2

گلایه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از عدم توجه مسوولان به این حوزه تاثیرگذار شیراز

  • کد خبر : 17017
  • 31 خرداد 1402 - 21:35
گلایه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از عدم توجه مسوولان به این حوزه تاثیرگذار شیراز
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به عدم حمایت و توجه مسوولان استان به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد تاثیرگذار، گفت: متاسفانه این بی توجهی تا جایی است که به راحتی بر تخریب مراکز کانون تصمیم می‌گیرند و کانون حتی به شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان یک عضو فرهنگی نیز دعوت نمی‌شود.

آونگ پرس ،  سعیدرضا کامرانی در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری برنامه‌های کانون پرورش فکری در تابستان گفت:برنامه‌های کانون برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان امسال با عنوادر مسیر قله  با شعار ایمان امید دانایی برگزار خواهد شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: کانون پرورش فارس با بیش از هزار شعبه در سراسر کشور و  ۴۲ مرکز ثابت در فارس  و پنج کتابخانه سیار و شش کتابخانه پستی مجموعه ۵۸ مرکز در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دارد.

وی ثبت نام برنامه اوقات قراغت تابستان را  به صورت حضوری و آنلاین عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ کارگاه تخصصی در کانون‌های فارس تشکیل و کودکان ثبت نام کردند که در کنار آن  کارگاه عمومی نیز برگزار خواهد شد.

کامرانی با اشاره به اینکه کتابخانه سیار کانون پرورش فکری برای مناطق دورافتاده و حاشیه و روستایی فعالیت می‌کنند افزود: در حال حاضر در فارس بین ۴۰ تا۵۰ روستا در بخش مرکزی شیراز با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر هستند که برای این جمعیت تنها یک کتابخانه سیار داریم امیدوارم با رایزنی انجام شده با مسئولان این تعداد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه فارس با ۳۷ شهرستان  متاسفانه هنوز  برخی از شهرها کانون ندارند، افزود:  شهر شیراز نیز تنها شش کانون دارد که با توجه به ظرفیت آن این تعداد باید حداقل ۲۰ کانون باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از عدم توجه به کانون پرورش فکری گفت: در شیراز و فارس ادعای پایتخت فرهنگی داریم اما در عمل کمتر  به این حوزه  توجه می شود.

کامرانی با عنوان این مطلب که نگاه به حوزه فرهنگ و هنر در فارس ضعیف است  ادامه داد: در حوزه فرهنگ همه اظهار نظر می‌کنند همه بلد هستند اما کسی اهمیتی نمی‌دهد، نگاه برخی مدیران به حوزه فرهنگ جالب نیست تا جایی که کانون با این سابقه که متولی کودکان و نوجوانان است عضو شورای فرهنگ و عمومی نیست.

وی به تخریب یکی از مراکز کانون‌های پرورش فکری که در مسیر پل کابلی بود اشاره کرد و افزود:  یازده سال پیش این کانون تخریب شد که متاسفانه هنوز شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده است و حتی به دنبال تخریب یکی دیگر از قدیمی‌ترین مراکز کانون در باغ ملی به بهانه مزاحمت برای باغ هستند.

وی ادامه داد: در بیشتر کشورها بهترین نقاط تفرجگاه ها و پارک ها برای کودکان و برنامه‌های فرهنگی نوجوانان است اما در شیراز برای آن ادعای مزاحمت می کنند که این نگاه باید تغییر کند.

در ادامه دستوری، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری نوجوانان فارس در تشریح برنامه های تابستانه کانون گفت:
در تابستان کارگاه عمومی تخصصی در رسته‌های  هنری ادبی آموزش و پژوهش به صورت فعالیت حضوری برگزار می شود که اعضا بعد از ثبت نام در سامانه از فعالیت عمومی به صورت رایگان می‌توانند استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کانون کتاب محور است افزود:
خوانش متون کهن، پویانمایی، کاردستی ،نقاشی، سفالگری و  نمایش خلاق هنرهای تجسمی ویژه کودکان و نوجوان در کنار کارگاه تخصصی برگزار می شود که علاوه بر فعالیت اجرایی فعالیت گسترده ای ترویج فرهنگ قصه گویی نیز به صورت جشنواره برگزار خواهد شد.

دستوری ترویج فرهنگ، هنر و ادب را از جمله فعالیت‌های کانون عنوان کرد و گفت: تاکنون سه کتاب صوتی از کانون منتشر شده و کتاب چهارم نیز در دهه امامت و ولایت رونمایی خواهد شد.
وی همچنین به آیین نامه مشاوران نوجوانان مدیر کل اشاره داشت و افزود: در این طرح یک دختر و پسر فعال در هر کانون معرفی می شوند تا به منظور بیان مشکلات مرکز خود در جلسات مدیر کل شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=17017

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.