5

انجام عمل تعویض دریچه آئورت بدون بخیه در شیراز

  • کد خبر : 20800
  • 07 تیر 1402 - 22:38
انجام عمل تعویض دریچه آئورت بدون بخیه در شیراز
اولین عمل جراحی تعویض دریچه آئورت قلب بدون بخیه در شیراز با موفقیت انجام شد .

آونگ پرس  ، دکتر  شفیعی فوق تخصص جراحی قلب و عروق بیمارستان پیوند ابوعلی سینای شیراز گفت: این جراحی که به نام تعویض دریچه آئورت با دریچه پرسیوال یا سوچر لس یا دریچه بدون زدن بخیه معروف است برای اولین بار بر روی دو بیمار بالای ۶۵ سال در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.
وی با بیان اینکه تنگی دریچه ائورت یکی از بیماری‌های قلبی شایع بین افراد بالای ۶۵ سال است، گفت: در این عمل جراحی، بدون نیاز به بخیه، دریچه آئورت با یک دریچه بافتی جایگزین می‌شود و نه تنها احتمال نشتی خون در محل دریچه بعد از عمل به صفر می‌رسد، بلکه بیمار دیگر نیازی به مصرف وارفارین ندارد.

دکتر شفیعی افزود: در روش‌های عادی این نوع جراحی نیاز به ۱۸ بخیه در محل دریچه دارد، اما در روش جدید دیگر نیاز به بخیه نیست و دریچه بافتی با اندازه دریچه آئورت، اندازه گیری شده و بدون بخیه با کمک یک بالون به دیواره آئورت ثابت می‌شود.
وی گفت:کاهش هزینه عمل به یک هشتم اعمال جراحی بسته از مزایای دیگر این شیوه جراحی است.
این فوق تخصص جراحی قلب گفت: افراد بالای ۶۵ سال بهترین نمونه برای این روش جراحی هستند چرا که امکان انجام همزمان جراحی برای سایر مشکلات قلبی عروقی از جمله گرفتگی عروق کرونر قلب یا سایر مشکلات دریچه‌ای که در این سنین شایع‌تر است فراهم می‌شود.
دکتر خسروی فلوشیپ بیهوشی قلب هم گفت: در این شیوه به دلیل کاهش یک تا یک و نیم ساعت زمان عمل جراحی و در نتیجه کاهش مدت بیهوشی، مدت زمان استفاده از پمپ قلبی ریوی برای بیمار هم کاهش یافته و در نتیجه احتمال عفونت‌های ریوی بعد از غمل، ترومبوز و لخته شدن خون در نقاط مختلف بون بیمار کاهش می‌یابد.
این عمل جراحی در حال حاضر به صورت جراحی باز با دریچه‌های مصنوعی فلزی و یا عمل جراحی بسته با عنوان عمل تاوی از طریق کشاله ران برای سنین زیر ۶۵ سال انجام می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=20800

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.