3

افزایش ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در فارس

  • کد خبر : 26407
  • 19 تیر 1402 - 13:48
افزایش ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در فارس
ارزش دلاری صادرات محصولات کشاورزی در فارس ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است .

آونگ پرس ، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : در یک ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل با افزایش ۳۰ درصدی ارزش دلاری صادرات  محصولات کشاورزی مواجه بودیم.

صمد رنجبری افزود: حجم قابل‌توجه تولیدات در بخش سبزیجات و صیفی‌جات از جمله گوجه‌فرنگی، خربزه و هندوانه به خوبی نشان می‌دهد امسال با مازاد محصول که قابل صادرات است، مواجه خواهیم بود و این موضوع موجب می‌شود حجم صادرات افزایش یابد و بتوانیم ارزآوری بیشتری را در این زمینه داشته باشیم.
وی عمده بازار صادرات استان را به کشور‌های عراق، افغانستان، امارات، قطر، کویت، عمان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: گیاهان دارویی فارس به آلمان، فرانسه و کشور‌های اروپایی صادر می‌شود؛ همچنین صادرات انجیر نیز به کشور چین صورت می‌گیرد و به طور کلی به کشور‌های مختلف دنیا صادرات انجام می‌شود .

وی درباره آخرین پیشرفت فیزیکی پایانه‌های صادراتی محصولات کشاورزی نیز گفت : چندین طرح پایانه صادراتی در استان در حال اجراست که اگر این پایانه‌ها به بهره‌برداری برسند قطعا می‌توانند کمک شایانی به افزایش حجم صادرات کنند.

یکی از این پایانه‌ها در شهرستان فسا واقع شده که پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد دارد و امیدواریم این پایانه در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: دو پایانه صادراتی هم در شیراز در حال ساخت هستند که از پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصد بهره می‌برند و مجوزی هم برای احداث پایانه‌ای در شهرستان اقلید اخذ شده و قرار است که این پایانه در مدت زمان کوتاهی ساخته شود و در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=26407

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.