1

برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی کشور ۱۲ مردادماه در صحرا رود فسا

  • کد خبر : 30787
  • 26 تیر 1402 - 15:37
برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی کشور ۱۲ مردادماه در صحرا رود فسا
روابط عمومی تعزیه صحرا رود فسا از برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی کشور در ۱۲ مرداد ماه مصادف با شانزدهم محرم در روستای صحرا رود خبر دا

آونگ پرس ، حمید حیدری به بزرگترین تعزیه میدانی کشور در صحرا رود فسا اشاره کرد و گفت: این تعزیه از سال ۸۳ با موضوع تشییع نمادین حضرت زهرا(س) آغاز شد و بعد از آن هر ساله با موضوعات مختلفی در ماه محرم بزرگترین تعزیه را در مکانی به نام صحرا رود در ده کیلومتری فسا برگزار می کنیم.

روابط عمومی تعزیه صحرا رود با بیان اینکه این تعزیه در در زمینی به وسعت ده هزار هکتار برگزار می شود افزود: تعزیه با شرکت ۵۰۰ نفر بازیگر و هزار نفر تدارکات و مسئولین تعزیه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: این تعزیه با نام عاشورائیان صحرا رود نام گذاری شده که هر سال با استقبال خوب از کل استان همراه است و برای امسال نیز طبق پیش بینی انجام شده ۵۰ هزار نفر حضور پیدا خواهند کرد.

وی زمان برگزاری تعزیه را ۱۲ مرداد ماه مصادف با شانزدهم محرم عنوان کرد و گفت: برای بزرگترین تعزیه کشور شش ماه کار مطالعاتی دقیق از کتاب های مقتل، لحوف ،مجموعه دانشنامه امام حسین و اسرار آل احمد و اساتید دانشگاهی و برجسته قم انجام شده است.

حیدری بیان کرد: تعذیه صحرا رود فسا هر سال با یک‌موضوع برگزار می شود که امسال موضوع از برکه غدیر تا گودال قتله گاه را انتخاب کرده ایم.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=30787

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.