5

افتتاح بخش بازی در ۴۶ کتابخانه عمومی فارس

  • کد خبر : 34065
  • 29 تیر 1402 - 12:14
افتتاح بخش بازی در ۴۶ کتابخانه عمومی فارس
بخش بازی ۴۶ کتابخانه فارس در قالب رویداد هم بازی به طور همزمان آغاز شد.

آونگ پرس ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت:در زمان حاضر در ۲۰۷ کتابخانه نهادی این استان دارای بخش کودک فعال است و پنج کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان هم فارس فعال است.
محمدحسین فیروزی در آیین نمادین هم بازی کتابخانه‌های فارس اعلام کرد: در طرح هم بازی، بخش کودک ۴۶ کتابخانه در شهرستان‌های شیراز، داراب، مرودشت، قیروکارزین، آباده و کازرون راه اندازی می‌شود.
او افزود: ۴۰ بازی مهارتی، تربیتی و استراتژیک در این بخش دیده شده و امید است تا در مرحله بعد کتابخانه‌های بیشتری در سراسر استان به این بخش مجهز شود.
وی با اشاره به ظرفیت خوب کتابخانه‌های عمومی در فصل تابستان، ادامه داد: بخش کودک و نوجوان یکی از پویاترین بخش‌های کتابخانه‌های عمومی است و هدف از رویداد «هم بازی» نیز پویاتر شدن بخش کودک کتابخانه هاست.
علی خواجه نژادیان مدیرکل کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس هم در این آیین از تجربه موفق کانون از هم جواری کتاب و اسباب‌بازی سخن گفت و افزود: رویداد هم‌بازی باعث شده تا فضای کتابخانه با اسباب بازی و برنامه‌های بازی محور و سرگرم کننده ترکیب شود.
او اظهار کرد: تجربه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد که وقتی کودک و نوجوان وارد مخزن کتاب می‌شود و کتاب و اسباب بازی در کنار یکدیگر می‌بیند مانند این است که وارد باغ و یا بوستان کتاب شده است.
خواجه‌نژادیان افزود: مهمتر از این، هنر کتابدار است که با استفاده از ابزار‌های سرگرمی و اسباب بازی، کودکان و نوجوانان را به مطالعه و کتابخوانی ترغیب کند تا بتوانیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=34065

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.