3
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

انجام بیش از ۳۱۰ هزار بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی

  • کد خبر : 34657
  • 01 مرداد 1402 - 20:06
انجام بیش از ۳۱۰ هزار بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اهمیت نظارت مستمر بر عوامل تاثیرگذار در سلامت مردم، گروه بهداشت محیط را نماد حوزه بهداشت دانست و گفت:در این راستا بیش از 310 هزار بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد…

دکتر عباس رضاییان زاده با اشاره به اهمیت سلامت محیط در ارتقاء سلامت جامعه، دستاوردهای گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۴۰۱ را ارایه کرد.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: کارشناسان بهداشت محیط با انجام بیش از ۳۱۰ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، صدور بیش از ۲۵ هزار اخطار بهداشتی، معرفی بیش از هفت هزار و ۳۰۰ متخلف به مراجع قضایی و تعطیلی ۵۰۲ واحد در سال گذشته، در حفظ و ارتقاء سلامت عمومی جامعه نقشی پر رنگی داشته اند.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: در بازرسی های کارشناسان سلامت محیط تعداد ۲۷ هزار و ۵۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام و تست های مورد نیاز با دستگاه های الکترونیکی پرتابل انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه از دریافت گواهینامه ایمنی آب کلان شهر شیراز و روستاهای «کوشک بیدک» و «علی آباد» به عنوان دیگر دستاوردهای گروه سلامت محیط معاونت بهداشت اشاره کرد و تاکید کرد: دریافت گواهینامه ایمنی آب اقدامی بین بخشی است که با همکاری بسیاری از ارگان های مرتبط به نتیجه رسیده است.

دکتر رضائیان زاده گفت: نصب و راه اندازی دستگاه GC (کروماتوگرافی) به منظور سنجش آلاینده های آلی در آب آشامیدنی در آزمایشگاه رفرانس بهداشت محیط و راه اندازی کمیته فنی بهداشت محیط با هدف رفع موانع یکسان سازی صدور مجوزها از دیگر اقدامات شاخص معاونت بهداشت دانشگاه در حوزه سلامت محیط بوده است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=34657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.