4

ارائه عملکرد یکساله شورای شهرشیراز ؛ با مسئله سد معبر باید با جدیت بیشتری برخورد شود

  • کد خبر : 34909
  • 02 مرداد 1402 - 16:40
ارائه عملکرد یکساله شورای شهرشیراز ؛ با مسئله سد معبر باید با جدیت بیشتری برخورد شود
رئیس شورای شهر شیراز با تاکید براینکه در مقوله سد معبر نباید کوتاه بیایم افزود: برخی اظهار دارند نباید شهرداری با این افراد تندی کند چرا که تبعات دارد اما این سوال مطرح است که تبعات و آسیب های این افراد بیشتر است یا برخورد با متخلفان ؟

آونگ پرس ، مهدی طاهری در جلسه ارائه گزارش عملکرد یکساله شورای شهر شیراز در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از برگزاری تعداد جلسات شورا وکمیسیون ها و لوایح گفت: در یکسال گذشته تاکنون ۶۸ درصد از مصوبات ابلاغی به شهرداری اجرایی شده که این رقم در مقایسه با سال اول شورا افزایش قابل توجهی داشته است و همچنین برای مابقی مصوبات ۳۲ درصد عدم اجرا و یا در حال اجرا است.
رئیس شورای شهر شیراز در خصوص مصوبات و اقدامات شاخص سال دوم شورا نیز گفت: برنامه عملیاتی هدف شیراز ۱۴۰۴ ،تحقق بودجه تکلیفی سرمایه گذاری به میزان ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان معادل کل بودجه سنواتی پایان سال ،۱۴۰۱ شناسایی مطالبات شهرداری از سایر دستگاهها و ثبت مطالبات به مبلغ۳۹۹/۶۵۱/۸۸۱/۸۰۲/۳۵۳ در سامانه دولت، مصوبات و اقدامات شاخص دوره ششم ادامه اجرای توسعه خط یک و تکمیل ایستگاههای خط ۲ و شروع اجرای خط ۳ مترو شیراز و راه اندازی خط دو به عنوان سومین کلانشهر کشور از جمله اقدامات شاخص سال دوم است.
وی پیگیری و راه اندازی سایت ۳۰۰ هکتاری ساماندهی مشاغل مزاحم شهری را از دیگر اقدامات شاخص شروا عنوان کرد و افزود: تسهیل صدور پروانه ساختمانی و اصلاح فرآیندهای آن که سهولت دسترسی و ارایه خدمات به مراجعه کنندگان شهرداری و شفافیت آن را در پی داشته است و همچنین مصوبه ای در خصوص چاپ کتاب چند زبانه برای شناساندن ظرفیت ها، تاریخچه، مفاخر و بناها وآثار شهر شیراز از فعالیت های شورا است.
رئیس شورای شهر شیراز در ادامه با انتقاد از وضعیت سد معابر در خیابان ها توسط وانت بارها نیز اظهار داشت: در این رابطه آیین نامه های مختلفی وجود دارد اما متاسفانه ایین نامه کاغذی با اتفاقی که در سطح شهر می افتاد متفاوت است که این اختلاف جدی است و شهرداری باید این موضوع را روشن کند.
طاهری با تاکید براینکه در مقوله سد معبر نباید کوتاه بیایم افزود: برخی اظهار دارند نباید شهرداری با این افراد تندی کند چرا که تبعات دارد اما این سوال مطرح است که تبعات و آسیب های این افراد بیشتر است یا برخورد با متخلفان ؟ که باید با مسئله سد معابر با جدیت بیشتری برخورد شود.

شهرداری بار مسئولیت کارهای فرهنگی دستگاه های دیگر را به دوش می کشد

رئیس کمیسیون فرهنگی،گردشگری وسومین حرم اهل بیت(ع) با ارائه گزارشی از فعالیت های کمیسون فرهنگی در سال دوم شورا گفت: در سال دوم شورا با تعریف پروژه های زیرساختی سعی شد مباحث فرهنگی و گردشگری تقویت تا جایگاه شهر حفظ شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کارهای مقطعی برای مناسبت های موردی انجام می شود افزود:البته در این راستا سازمان فرهنگی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است اما در حال تلاشیم این امر تقویت شود و کار دایمی و برنامه های مدونی داشته باشیم.
محمدیان مصوبات کمیسیون فرهنگی را تبدیل ساختمان شهرداری به موزه بلدیه،طراحی واجرای مجموعه مهر بانو،تصویب طرح احداث ورزشگاه سر پوشیده،تکمیل موکب احمد بن موسی)ع( مرز شلمچه،احداث ورزشگاه ویژه معلولان ،احداث زمین چمن مصنوعی در مناطق عنوان کرد وافزود: از دیگر برنامه های کمیسیون فرهنگی وگردشگری احداث زورخانه مرکزی شیراز،کتاب چند زبانه شیراز، پویا نمایی وتهیه زندگینامه شهید اسکندری،تصویب لزوم احداث پارک های تخصصی وموضوعی ،پروژه گردشگری زندیه وبین الحرمین ومرمت و بازسازی مراکز مذهبی ومساجد شهر است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همچنین به ساخت سریال احمد بن موسی(ع) نیز اشاره کرد و گفت: طبق توافق شهرداری با سازمان اوج قرار است این سریال فاخر در اسفند ۱۴۰۳ و فروردین ۱۴۰۴ از شبکه ملی پخش شود.
این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه برای مباحث فرهنگی باید بیشتر در محتوا کار شود افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم تا برنامه های فرهنگی را به صورت منسجم تری انجام دهیم که در این راستا کلیه دستگاه های متولی نیز باید همراهی کنند.
وی ادامه داد:متاسفانه در حال حاضر شهرداری بار بسیاری از ادارات دیگر را در کارهای فرهنگی به دوش می کشد که مسئولان دیگر دستگاه ها باید اهتمام جدی در این رابطه داشته باشند.
محمدیان در پایان اضافه کرد: اگر بخواهیم شاهد ارتقا جایگاه شیراز در کشور و شهری در خور شان شهروندان فرهیخته داشته باشیم باید همه متولیان امر با همدلی و بدون بهانه فعالیت های فرهنگی را که به عهده آنان است انجام دهند و از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نکنند.

ساماندهی ترافیک شیراز با اجرایی شدن طرح جامع حمل ونقل و ترافیک

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز گفت: این کمیسیون سال دوم با ترکیب حمل و نقل و عمران فعالیت به صورت مستمر آغاز کرد که بیشترین تمرکز بر فعال سازی پروژه های نیمه تمام و یا راکد بود و در این راستا هفته ای یک یا دو بازدید جمعی توسط شهردار و کمیسیون اتفاق افتاد و در نهایت جهش عمرانی از دهه فجر اغاز شد .
علی اکبر سلطانی یکی از اقدامات شاخص این کمیسیون را به سرانجام رساندن طرح جامع حمل ونقل بعد از هشت سال عنوان کرد وافزود: این طرح هشت سال بر زمین مانده بود که اکنون با تصویب این طرح شهرداری برای ۱۵ سال اینده دارای برنامه حمل و نقل است .
وی با اشاره به اینکه طرح ترافیک امسال آغاز خواهد شد گفت:با اجرایی شدن این طرح بخشی از معضل ترافیکی شیراز حل وساماندهی خواهد شد.
سلطانی از دیگر اقدامات را نهضت مناسب سازی معابر و پیاده روها در مناطق جنوبی و شرقی شیراز و مناطق محروم و الزام شهرداری شیراز در خصوص انجام ممیزی آسفالت معابر شهری اجرای حدود ۱۰۰۰ پروژه خرد و شاخص و محله محور در سطح مناطق یازده گانه و اقدام جهت تملک مورد نیاز ادامه اجرای توسعه خط یک و تکمیل ایستگاههای خط ۲ و شروع اجرای خط ۳ مترو شیراز و راه اندازی خط دو به عنوان سومین کالنشهر کشور مصوبات و اقدامات شاخص کمیسیون اجرای مقدمات تسهیل ترافیک تقاطع قصرالدشت و اجرای چپگرد نیایش و طراحی و اجرای مقدمات دورگرد اردیبهشت جهت روان سازی ترافیک در بلوار چمران عنوان کردو بیان داشت: شروع به اجرای ایمن سازی کمربندی جنوب با اجرای طرح های ترافیکی در ۱۴ کیلومتر از مسیر کمربندی جنوبی و تسهیل در ترافیک با اجرای پروژه نواب به کمربندی جنوب به عنوان بزرگترین تقاطع غیر همسطح شیراز از لحاظ طول پل احداث سرعت گاه ها و اجرای طرح اکرام پیاده رو)تقاطع های الگو و اجرای مقدمات خطوط BRT مصوبات و اقدامات شاخص کمیسیون طراحی و اجرای مقدمات تقاطع های غیر همسطح در بلوار رحمت به قائم و سفیر و پروژه زیر گذر گویم و پروژه تکمیل پایانه مسافربری سعدی و اصالح طرح هندسی محل تقاطع ایمان شمالی با قدوسی غربی از دیگر اقدامات این کمیسیون در سال دوم شورا است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز همچنین به عقد قرارداد خرید تعداد ۷۵ عدد میدل باس و انعقاد تفاهم نامه جهت وام نوسازی ۱۰۰۰ عدد تاکسی و پیگیری خرید ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ رام قطار برای مترو و پیگیری عقد قرارداد موتور برقی شارژی اجرای فاز اول پروژه ۵۵ متری حافظ و بزرگراه سردار سلیمانی و بزرگراه والیت اشاره کرد و گفت:شاخص ترین کارهای ما به سرانجام رساندن کارهای بر زمین مانده بود که به سرانجام رساندن کمربندی یکی از آنان است.
سلطانی فعالیت شبانه روزی برای پروژه های عمرانی را یکی از شاخصه های فعالیت شهرداری دانست و افزود: امیدواریم با جهش عمرانی که در حال انجام است خدمت ماندگاری را در شیراز رقم بزنیم.

پاسخگویی حق مردم است

رئیس کمیته رسیدگی به درخواست مردمی و پیگیری شکایات نیز با تاکید بر اینکه رسیدگی به درخواست مردمی رسالت اصلی ما در شورا شهر است گفت: پاسخگویی حق مردم است و بنده در شورا به عنوان وکیل مردم درخواست های آنان را پیگیری می کنم.

افسانه خواست خدایی افزود: در سال گذشته ۲ هزا و ۵۵ درخواست مردم داشتیم که ۱۲۴۴ مرتبط با شورا و شهرداری بوده و مشکلات مردم مستقیما با حضورمدیر و مسئول مروبطه رسیدگی شده است.
وی با توجه به اینکه رئیس کمیسون نامگذاری معابر نیز است گزارش عملکردی از این کمیسیون نیز ارائه داد و گفت:در این رابطه بیش از ۱۲۰ مورد نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر اختصاص بیش از ۶۵ درصد نامگذاری ها به نام شهدای بزرگوار نامگذاری به نام مفاخر و مشاهیر شهر از جمله آیت ا… ابوالحسن حدائق، هنرمند مرحوم امین تارخ، آیت ا.. عبدالکریم حقیقت، خلیل عقاب) طریقت پیما(و … مصوبات و اقدامات شاخص کمیته نامگذاری تقاطع، خیابان و کوچه به نام شهدای حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ)ع( از جمله تقاطع شهدای حرم احمد ابن موسی)ع(، شهیدان سرایداران،شهید مجتبی ندیمی و شهید محمدرضا کشاورز بوده است.
وی ادامه داد: نامگذاری به نام بانوان شهیده از جمله شهید باختر بیگلری، شهیده لیال زارع، شهیده لیال نوربخش نامگذاری در راستای بزرگداشت شهدای امنیت از جمله نامگذاری به نام شهدای امنیت، شهدای یگان ویژه، شهید محمد اسالمی، شهید زارع مویدی،شهید کیانی و… نامگذاری به نام شهدای مدافع سالمت از جمله شهید دکتر میرحسینی، شهیده مریم رحیمی، شهدای مدافع سلامت نیز از جمله فعالیت های دیگراین کمیته است.
خواست خدایی اظهار داشت : پیگیری بهسازی تابلوهای راهنمای معابر و بازسازی تابلوهای مخدوش و همچنین پیگیری تسریع اجرای مصوبات مربوط به سالهای گذشته و اصلاح برخی اسامی تکراری نامگذاری به نام صنایع دستی شیراز از جمله: گذر قالیباف ها، کوچه نمدمال ها، کوچه کاشی نگاران و خراطها و چلنگرها، گذر شیشه گری، گذر شمشیرگرها،کوچه موتاب ها ونیز در سال دوم شورا اتفاق افتاد.
وی یکی از مسئولیت های خود را کمیته بانوان عنوان کرد و افزود:در این رابطه نیز فعالیت های قابل توجهی انجام شده است که از جمله آن راه اندازی باغ های مهربانو در مناطق یازده ،ساماندهی مشاغل خانگی و برای اولین بار در سطح کشور کلاس های آموزشی برای بانوان اتش نشان در محلات می باشد.

هدف ما احقاق حق و عدالت برای همه مردم شهر است

رئیس کمیسیون محرومیت زدایی در ادامه با بیان اینکه در این کمیسیون هدف ما احقاق حق و عدالت برای همه مردم شهر است گفت:شروع فعالیت و کار کمیته محرومیت زدایی کار مقدسی است که توسط شورا آغاز شد و همواره ما در این جهت گام های مثبت وموثری با همکاری دستگاه های متولی خواهیم برداشت.
سیده مریم حسینی ادامه داد: در خصوص این کمیته برخی افراد ایراد گرفتند که فعالیت عمرانی و اسفالت وظیفه ذاتی شهرداری است؛ بله درسته جز وظایف است اما به خاطر بی توجهی مدیران قبل حق مردم ادا نشده بود.
وی اظهار داشت:توانمند سازی زنان سرپرست خانواده جدی ترین برنامه ما بود که با پیگیری و انعقاد تفاهم نامه های همکاری مشترک با آموزش و پرورش، بسیج مهندسین، بهزیستی، فنی و حرفه ای، کانون زنان بازرگان، کمیته امداد، مجمع خیرین سالمت و وکلای دادگستری در راستای مصوبه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با رویکرد مشاغل خانگی امیدواریم زنان سرپرست به درآمد پایدار برسند.
حسینی پیگیری جهت راه اندازی طرح شوق زندگی )پیشگیری از آسیبهای اجتماعی( با همکاری دادگستری کل استان فارس پیگیری جهت اجرایی شدن مصوبه تامین مسکن افراد بی بضاعت شهر با اولویت پرسنل شهرداری بر اساس قانون جوانی جمعیت را از دیگرفعالیت های ا ین کمیسیون عنوان کرد وافزود: پیگیری جهت تهیه و تنظیم سند جامع محرومیت زدایی کلانشهر شیراز با اولویت ۴۰ محله هدف با همکاری معاونت برنامه ریزی شهرداری ،تنظیم لیست پروژه های عمرانی محرومیت زدایی مناطق یازده گانه در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۱۰۷ ردیف بودجه به مبلغ ۵۲۱ میلیارد تومان پیگیری جهت اجرای مصوبه مرمت و بازسازی ۵۰۰ منزل افراد بی بضاعت در محالت محروم با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی احمد بن موسی سپاه فجر استان فارس مصوبات و اقدامات شاخص کمیته بوده است.
وی با اشاره به تشکیل جلسات با دستگاه های اجرایی مرتبط در خصوص شیوع بیماری سالک در محالت محروم بویژه محله سنگ سیاه تصریح کرد:در این رابطه برخی از دستگاه ها کار خود را انجام ندادند اما شهرداری برای سنگ سیاه سنگ تمام گذاشتند.
رئیس کمیسیون محرومیت زدایی پیگیری در خصوص مشکلات مطرح شده از طرف شهروندان بویژه در محلات محروم در خصوص وضعیت کمبود آرد و همچنین تعطیلی بعضی از نانوایی ها در سطح کلان شهر شیراز را از جمله فعالیت های خود دانست و افزود: بررسی و پیگیری در خصوص درمانگاه های نیمه تمام در مناطق مورد هدف مصوبات و اقدامات شاخص کمیته پیگیری جهت اجرایی شدن مصوبه ساخت سرای سالمندان توسط شهرداری و جذب سرمایه گذار در این راستا است.

یاوران و رابطین شورا در ۱۷۶ محله بازوان شهرداری و شورا هستند

رئیس کمیته مرکزی شورای محلات(یاوران شورا) نیز گفت:کمیته مرکزی محلات یکی از تشکیلاتی است در سطح کشور بی نظیر است با توجه به ساماندهی خوبی داشته منابع انسانی خوبی در شیراز به شکل مختلف شکل گرفته یاوران و رابطین شورا در ۱۷۶ محله بازوان شهرداری و شورا هستند .
محمد تقی تذروی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته کمیته تخصصی رسیدگی محلات ۲۹۳ جلسه برگزار کرده افزود:برگزاری جلسات دوره ای با مناطق یازده گانه شهرداری – معاونت ها-سازمان ها و ارگانهای خدمات رسان از جمله آبفا، مرکز بهداشت،نیروی انتظامی،آموزش و پرورش،مخابرات،برق،اداره اوقاف به صورت هفتگی جهت انعکاس و طرح موارد و مشکالت سطح شهر، تشکیل گردهمایی با شهردار شهر شیراز و امام جمعه شیراز- نمایندگان مجلس شورای اسالمی-فرماندار شیراز-همکاری با میز خدمت شهید داداله شیبانی و برگزاری میزخدمت در مساجد و حسینیه ها راه اندازی و ساماندهی تعداد ۱۷۶ شورای محلات و شهرک های شیراز و تشکیل پرونده از جمله فعالیت های این کمیته بوده است.
وی نامه ها و درخواست ها درخصوص مطالبه گری و ارسال و ارجاع مشکلات و پیگیری موارد عمرانی ،خدمات شهری،فرهنگی و ورزشی شوراهای اسلامی محالت و شهروندان در سطح شهر به مناطق یازده گانه شهرداری و ادارات خدمات رسان شهر شیراز و استان فارس تشکیل کارگروه های تخصصی شوراهای اسلامی محلات شهر شیراز، متشکل از نخبگان، دانشجویان،شهروندان و راه اندازی دفتر مدیریت کارگروه های تخصصی شوراهای اسلامی محلات شهر شیراز و برگزاری جلسات کارگروه های تخصصی بصورت هفتگی نشست هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی محلات شهر شیراز با ریاست شورا و روسای کمیسیون ها و کمیته های شورای اسلامی شهر شیراز در جهت رفع معضلات و مشکلات را برای فعالیت های کمیسیون یاوران شورا ارائه داد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=34909

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.