5

بدون دانش و مهارت، اشتغال پایدار شکل نمی گیرد

  • کد خبر : 36323
  • 08 مرداد 1402 - 16:00
بدون دانش و مهارت، اشتغال پایدار شکل نمی گیرد
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس با اشاره به اینکه فرهنگ مهارت آموزی باید در جامعه نهادینه شود، گفت: بخش زیادی از هنرجویان ما در کارگاه های آموزشی افراد از لیسانس به بالا تا حتی دکتری را تشکیل می دهند، چرا که برای کسب شغل مهارت لازم است و اگر دانش و مهارت کنار هم نباشند، اشتغال پایدار شکل نمی گیرد.

آونگ پرس ، رهام کیائی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فرهنگ مهارت آموزی باید در جامعه نهادینه شود، گفت: بخش زیادی از هنرجویان ما در کارگاه های آموزشی افراد از لیسانس به بالا تا حتی دکتری را تشکیل می دهند، چرا که برای کسب شغل مهارت لازم است و اگر دانش و مهارت کنار هم نباشند، اشتغال پایدار شکل نمی گیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس با اشاره به اینکه ۱۸ گروه جامعه هدف ما هستند که اقشار مختلف را دربر می گیرد، اضافه کرد: بیش از یک هزار و ۷۰۰ مجوز آموزشگاه صادر شده که ۱۱۰۰ آموزشگاه در فارس فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای آموزش ۷۵ هزار نفر هدف گذاری شده است که در چهار ماهه اول ۴۵ هزار نفر آموزش دیده اند، اضافه کرد: سنجش مهارت توسط سازمان شکل می گیرد و گواهینامه بین المللی صادر می شود و در چهار ماهه اول سال ۴۴ هزار نفر سنجش مهارت شده اند و بیشتر آزمون ها به صورت آنلاین برگزار می شود.

وی با یادآوری این مطلب که ۱۰ هزار نفر هم تمدید و تعویض گواهینامه را انجام داده اند، افزود: طی ۲ سال اخیر، صدور مجوز آموزش های آزاد به یک هزار و ۷۰۰ آموزشگاه آزاد رسیده که رشد ۲ برابری از خود نشان می دهد و بیشتر آموزشگاه ها در رشته های خدماتی برای بانوان راه اندازی شده اند.

وی افزود: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت را اسفندماه گذشته میزبانی کردیم که در مجموع فارس یک مدال طلا در رشته نقاشی و پنج مدال نقره در رشته های مختلف و یک مدال برنز و پنج دیپلم افتخار کسب کرد و از لحاظ تعداد مدال از استان هشتم به استان سوم کشور و از لحاظ امتیاز از هشتم کشور به رتبه پنجم کشور دست یافتیم.

وی از برگزاری مسابقه آزاد زندانیان در مرحله استانی، با حضور ۱۸۴ نفر در هفت رشته مهارتی خبر داد و گفت: این مسابقات در مرحله شهرستانی با ۴۴۴ نفر برگزار شده است.

کیائی با اشاره به دوره های کوتاه مدت هم گفت: در فارس بیش از ۵۰۰ دوره ۳۰ تا ۶۰ ساعته برگزار شده است.

وی گفت: ۱۷۵ مرکز جوار کارگاهی در فارس وجود دارد که عمدتا در شیراز هستند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=36323

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.