5

انتقاد رئیس سازمان بازرسی کل کشور از عدم دسترسی برخی روستاهای لامرد به آب آشامیدنی

  • کد خبر : 37821
  • 15 مرداد 1402 - 18:23
انتقاد رئیس سازمان بازرسی کل کشور از عدم دسترسی برخی روستاهای لامرد به آب آشامیدنی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان بهره برداری از طرح آبرسانی به روستاهای مجاور منطقه ویژه اقتصادی لامرد قول مساعد داد که مشکلات و چالش‌های پیش روی این پروژه تا مرحله نهایی پیگیری شود.

آونگ پرس ، با حضور رئیس سازمان بازرسی بخشی از طرح آبرسانی به روستاهایی مجاور منطقه ویژه اقتصادی لامرد به بهره برداری رسید.

دکتر خدائیان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، گفت: شهرستان‌های لامرد و مهر با توجه به ظرفیتی که دارند از استعداد لازم جهت رشد اقتصادی برخوردار هستند که تاکنون مغفول مانده است.

وی به برخی از ظرفیت‌های این دو منطقه از جمله نزدیکی به خلیج فارس و دریای عمان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این ظرفیت ها شایسته نیست که در این مناطق شاهد عدم برخورداری روستاها از آب آشامیدنی و بهداشتی باشیم، بر این اساس ضرورت دارد که مسئولان از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببرند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه باید با کمک مسئولان و خیرین زمینه رشد و توسعه روستاها را فراهم کرد؛ گفت: از این طریق می توان جلوی مهاجرت روستاییان به شهرها را گرفت و دامداری و کشاورزی را رونق داد.

در جریان افتتاح این پروژه تعدادی از اهالی روستا به گفت‌وگوی چهره به چهره با رئیس سازمان بازرسی پرداختند و خواستار تکمیل پروژه و آبرسانی به کل روستاهای منطقه شدند.

بر همین اساس دکتر خدائیان قول مساعد داد که رفع مشکلات این پروژه تا زمان اتمام آبرسانی کامل به روستاها از دستگاه‌های ذیربط پیگیری و به بازرس کل استان فارس برای نظارت بر تکمیل پروژه و انتقال شبکه آب‌رسانی به کل روستاهای منطقه ماموریت داد.

بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم ایران در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

در ادامه دکتر خدائیان در جریان سفر به شهرستان لامرد از کارخانه آلومینیوم جنوب در این شهرستان بازدید کرد.

وی یکی از اولویت های سازمان بازرسی کل کشور را شناسایی و حل مشکلات حوزه تولید دانست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه قوانین مهمی در راستای حمایت از تولید وجود دارد، اظهار کرد: این سازمان به دنبال رفع موانع تولید است بنابراین ضرورت دارد که دستگاه ها به وظایف خود در خصوص حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری عمل کنند.

دکتر خدائیان در جریان بازدید از کارخانه آلومینیوم جنوب به بازرس کل استان فارس دستور داد رفع مشکلات این کارخانه در حوزه تامین برق و اراضی را از دستگاه‌های متولی پیگیری کند.

رئیس سازمان بازرسی همچنین از نیروگاه غدیر لامرد بازدید کرد و در جریان وضعیت این پروژه قرار گرفت.

بنابراین گزارش شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب یا سالکو، مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم ایران است که در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد در جنوب استان فارس قرار دارد.

ضرورت برنامه ریزی از سوی مسئولان برای جلوگیری از خسارت ناشی از قطع برق به واحدهای تولیدی انرژی بر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار اتخاذ تدابیری از سوی مسئولان برای جلوگیری از خسارت ناشی از قطع برق به واحدهای تولیدی انرژی بر شد.

دکتر خدائیان در حاشیه شورای اداری شهرستان لامرد در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون سفر به این شهرستان گفت: مسائل و مشکلات طرح شده از سوی مسئولان در جلسه شورای قضایی با حضور رئیس قوه قضاییه مطرح خواهد شد.
وی با اشاره به بازدید از کارخانه آلومینیوم بیان کرد: این کارخانه ظرفیت های بسیاری برای توسعه دارد که ضرورت دارد مسئولان و سهامداران برای استفاده از این ظرفیت ها برنامه ریزی کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون قطعی مکرر برق و خسارت های وارده به صنایع و واحدهای تولیدی بیان کرد: متاسفانه در فصل تابستان به دلیل کمبود برق شاهد قطعی برق در واحدهای تولیدی هستیم و بعضا واحدهای انرژی بر با مشکلات عدیده ای روبه رو می شوند که در این راستا ضرورت دارد مسئولان امر تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.
وی با تاکید بر اینکه برق در واحدهای تولیدی نقش مهمی دارد از مسئولان امر خواست با برنامه ریزی از ورود خسارت ناشی از قطعی برق جلوگیری کنند.
دکتر خدائیان قول مساعد داد که جمع بندی تمام مسائل و مشکلات را در جلسه آتی قوه قضاییه طرح و برای پیگیری رفع آنها بر اساس وظیفه ذاتی سازمان بازرسی اقدام کند.
دکتر خدائیان با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور یک دستگاه نظارتی است ، یاداور شد: این سازمان صلاحیت ورود به موضوعات مختلف برای رفع مسائل و مشکلات را دارد و از هیچگونه تلاشی برای حمایت از تولید دریغ نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=37821

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.